Przedszkole – Zajączki

zająceeeee

 Grudzień

 

Drodzy Rodzice, w tym miesiącu w naszej grupie zostanie zorganizowany przegląd kolęd i pastorałek. Odbędzie się on w czwartek 17 grudnia. Zachęcam do przygotowania z dzieckiem jednej kolędy lub pastorałki, którą będzie mogło zaśpiewać na forum grupy. Udział nie jest obowiązkowy. Jeśli Państwa pociecha wyrazi chęć aktywnego uczestnictwa w tym wydarzeniu bardzo proszę o dostarczenie podkładu muzycznego przynajmniej dwa dni przed organizowanym przeglądem.

 

 

 

NADCHODZI ZIMA

 

30.11 (poniedziałek) BĄDŹMY ODPOWIEDZIALNI – rozmowa o odpowiedzialności na podstawie opowiadania. Wspólne zabawy ortofoniczne. Kącik Dobrego Startu: nauka piosenki „Krystyna”. Rozmowy o śniegu na podstawie wiersza połączone z zabawą badawczą.

01.12 (wtorek) ZIMNO, CO RAZ ZIMNIEJ – zabawa dydaktyczna doskonaląca umiejętność wysłuchiwania głoski „k” w nagłosie oraz określania jej położenia. Wspólne działania mające na celu doskonalenie umiejętności budowania zdań z określonym wyrazem. Zabawy ruchowe. Wprowadzenie litery K, k. Zabawa plastyczna z wykorzystaniem wiersza „Czapki”.

02.12 (środa) SZRON I ŚNIEG – zabawy dydaktyczne z cyfrą 4. Zabawy matematyczne doskonalące umiejętność dodawania i odejmowania w dostępnym dla dzieci zakresie. Rozmowy mające na celu ustalenie właściwości śniegu oraz szronu – poszukiwanie podobieństw i różnic. Ćwiczenia doskonalące pamięć słuchową. Zabawy z kodowaniem. Ćwiczenia grafomotoryczne

03.12 (czwartek) PAMIĘTAJMY O MAŁYCH PRZYJACIOŁACH – zabawy muzyczne doskonalące umiejętność odtwarzania uprzednio zaprezentowanego rytmu. Zapoznanie dzieci z piosenką „Zima przyjdzie jutro”. Zabawy językowe. Rozmowa w oparciu o wiersz mająca na celu uświadomienie dzieciom potrzeby dbania o zwierzęta w okresie zimowy. Zabawy ruchowe.

04.12 (piątek) ZIMOWE UBRANIA – wspólne zabawy w kole ćwiczące pamięć wzrokową. Zajęcia plastyczne polegające na tworzeniu zimowych kreacji z wycinków gazet. Zabawa naśladowcza mająca na celu integrację grupy. Zabawa badawcza z zimnym i ciepłym powietrzem. Zapoznanie dzieci z nowym tańcem: „Trojak”. Zabawa dydaktyczna doskonaląca umiejętność układania i odczytywania działań matematycznych.

Bardzo proszę aby tego dnia dzieci przyniosły do przedszkola gazety w których będzie można odnaleźć różne części garderoby – np. gazetki promocyjne ze sklepów odzieżowych.

 

 

 

CORAZ ZIMNIEJ

 

07.12 (poniedziałek) MIKOŁAJ!!! – tego dnia do naszej grupy zawita Mikołaj aby każdemu dziecku wręczyć prezent. W tym dniu przypomnimy sobie także historię Świętego Mikołaja z Mirry oraz podczas zajęć plastycznych każdy Zajączek stworzy własnego Mikołaja.

Podczas spotkania z Mikołajem będą wykonywane pamiątkowe zdjęcia – proszę o odświętny strój dla dziecka. Wizyta Mikołaja około godziny 11.00

08.12 (wtorek) OGRZEWAMY MIESZKANIA – zabawa dydaktyczna utrwalająca nazwy dni tygodnia oraz ich kolejność. Zabawy rytmiczne połączone z syntezą i analizą głoskową wyrazów. Wspólne zabawy ruchowe. Rozmowa na temat sposobów ogrzewania mieszkań rozwijająca umiejętność wypowiadania się na dany temat – zwrócenie uwagi dzieci na zachowania proekologiczne. Zabawy muzyczne z piosenką „Zima przyjdzie jutro”.

09.12 (środa) CIEPŁO – ZIMNO – wspólne zabawy w kole. Zapoznanie dzieci z wierszem „Taniec z termometrem” połączone z przedstawieniem zasad działania termometru. Zabawa dydaktyczna doskonaląca umiejętność odczytywania nazw części garderoby – zabawy w segregację ubrań. Zabawy matematyczne z cyfrą 5 oraz ćwiczenia doskonalące umiejętność szeregowania. Ćwiczenia rozwijające sprawność grafomotoryczną.

10.12 (czwartek) LÓD I LODY zabawy doskonalące analizę i syntezę słuchową. Quiz na temat bezpiecznych zabaw na lodzie. Wprowadzenie litery Y, y – ćwiczenie: analizy i syntezy słuchowej wyrazów; wysłuchiwania głoski w wygłosie i śródgłosie; odczytywania tekstu słowno- obrazkowego. Zabawa manualna doskonaląca chwyt pęsetowy. Zajęcia kulinarne podczas, których stworzymy pyszne lody.

11.12 (piątek) WEŁNIANA HISTORIA – zabawa słuchowa doskonaląca umiejętność układania zdań z określoną liczbą wyrazów. Improwizacje ruchowe i zabawa plastyczna do utworu „Zima” A. Vivaldiego. Zapoznanie dzieci z procesem powstawania wełnianego swetra. Działanie plastyczne doskonalące małą motorykę polegając na stworzeniu bransoletek szczęścia.

 

 

 

ŚWIĄTECZNE PRZYGOTOWANIA

14.12 (poniedziałek) ŻYCZLIWOŚĆ WOKÓŁ NAS – kalambury przedstawiające formy spędzania wolnego czasu. Zabawy językowe doskonalące umiejętność tworzenia rymów oraz wyznaczania ilości sylab w wyrazach. Rozmowa o życzliwości na podstawie opowiadania „Czarodziejka” połączona z tworzeniem „serca życzliwości”. Zabawa dydaktyczna rozwijająca logiczne myślenie oraz kształtująca postawy życzliwości. Zabawa plastyczna polegająca na stworzeniu wspólnej girlandy. Zabawy ruchowe.

15.12 (wtorek) ŚWIĄTECZNE DEKORACJE ­ – zapoznanie dzieci z wierszem „Choinka” – nauka wiersza na pamięć. Zajęcia plastyczne podczas, których dzieci będą tworzyć ozdoby choinkowe. Ćwiczenia doskonalące sprawność grafomotoryczną. Zabawa matematyczna polegająca na określaniu położenia przedmiotu w przestrzeni. Zabawy z literkami.

16.12 (środa) DEKORACJI CIĄG DALSZY – utrwalenie treści wiesza „Choinka”. Zabawy z kodowaniem. Zabawy ruchowe z chustą animacyjną. Wspólne tworzenie dekoracji, które ozdobią naszą salę. Poznanie legendy o choince bożonarodzeniowej .

17.12 (czwartek) RAZEM ZAŚPIEWAMY KOLĘDĘ – wspólne zabawy w kole rozwijające pamięć wzrokową. Zapoznanie dzieci z pastorałką „Święta, święta, święta”. Zabawy rytmiczne rozwijające koordynację wzrokowo- ruchowo- słuchową. Zabawy słuchowe z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych. Zajączkowy przegląd kolęd i pastorałek.

Bardzo proszę o przygotowanie odpowiedniego stroju oraz rekwizytów (jeśli takie będą potrzebne) dla uczestników przeglądu.

18.12 (piątek) KUCHNIA PACHNĄCA ŚWIĘTAMI ­– tego dnia (jak co roku) nasza sala zamieni się w pracownię cukierniczą w której każdy Zajączek będzie ozdabiał świąteczne pierniczki.

Bardzo proszę aby tego dnia dzieci przyniosły do przedszkola ozdoby (kolorowe posypki) którymi będziemy mogli przyozdobić nasze pierniczki.

 


 

 

 

WESOŁYCH ŚWIĄT

21.12 (poniedziałek) Z ŻYCZLIWOŚCIĄ DO INNYCH – rozmowy na temat przygotowań do świąt rozwijające umiejętność budowania dłuższych wypowiedzi. Zabawa dydaktyczna doskonaląca percepcję słuchową połączona z czytaniem globalnym wyrazów: pralka, mikser, zmywarka, suszarka, mikrofalówka, ekspres, żelazko, radio, piekarnik itp. Zabawa pantomimiczna rozwijająca koordynację ruchową, wyczucie ciała i przestrzeni. Ćwiczenia analizy wzrokowej po przez odszukiwanie różnic na obrazkach. Przywitanie zimy – zabawy utrwalające wiadomości związane z porami roku.

22.12 (wtorek) ŚWIĘTA TUŻ TUŻ – zabawy matematyczno- słuchowe doskonalące umiejętność przeliczania – ćwiczenie uwagi i koncentracji. Praca plastyczna – choinka. Zabawy polegające na mierzeniu i porównywaniu odcinków. Zabawy ortofoniczne.

23.12 (środa) WIGILIA PRZEDSZKOLNA – tego dnia wspólnie zasiądziemy do wigilijnego stołu. Będziemy także rozmawiać o tradycjach wigilijnych oraz przypomnimy sobie zasady savoir vivre obowiązujące przy stole.

Bardzo proszę o przygotowanie na ten dzień dla dziecka odświętnego stroju.

 

 

 

ŻEGNAMY STARY ROK

28.12 (poniedziałek) JAK WITA SIĘ NOWY ROK NA ŚWIECIE? Poznanie tradycji Noworocznych na świecie. Wspólne zabawy z chustą animacyjną i balonikami. Praca plastyczna – kolorowe balony.

29.12 (wtorek) STARY ROK – NOWY ROK zabawy z czasem ..Czyli co było wcześniej co później opowiadanie i układanie historyjek obrazkowych ,szukanie związków przyczynowo-skutkowych . Słuchanie baśni o 12 miesiącach .

 

30.12 (środa) SYLWESTROWE PRZYGOTOWANIA – wykonywanie przez dzieci ozdób i masek sylwestrowych. Wytłumaczenie pojęcia karnawał , podróż do rozbawionej Wenecji i roztańczonego Rio .Zabawy taneczne nauka tańca samby .

 

31.12 (czwartek) Pożegnanie starego roku Rozmowa dziećmi na temat nocy sylwestrowej na podstawie wiersza „Noworoczne życzenia” T. Chwastek-Latuszkowej. Zabawa rytmiczno-ruchowa. Marzenia na Nowy Rok” – malowanie farbami na dużej powierzchni.