Kwiecień
W WIOSENNYM OGRODZIE
02.04 (wtorek) PORZĄDKI W OGRODZIE– słuchanie opowiadania wiosenne porządki. Zagadki językowe związane z narzędziami używanymi podczas prac porządkowych w ogrodzie. Zabawy z sylabami. Wspólne zabawy ruchowe.
03.04 (środa) CEBULE, CEBULKI, NASIONA – wprowadzenie litery C, c: zapoznanie z obrazem graficznym litery; ćwiczenia w czytaniu; ćwiczenia grafomotoryczne. Działania dzieci polegające na wspólnym stworzeniu zielonego kącika w naszej sali.
04.04 (czwartek) WIOSENNA RABATKA – zabawy matematyczne. Zapoznanie dzieci z wiosennymi kwiatami. Zabawy z figurami geometrycznymi polegające na tworzeniu kolorowych kwiatów. Zabawa plastyczna z wykorzystaniem woreczka foliowego.
05.04 (piątek) WIOSENNE ŚNIADANIE– tego dnia w naszej grupie przygotujemy wiosenne śniadanie i zasiądziemy do wspólnego stołu. Zabawy ruchowe z elementami Ruchu Rozwijającego Sherborne. Zabawy z kodowaniem utrwalające kierunki: prawo-lewo.
BARDZO PROSZĘ O PRZYPROWADZENIE DZIECI NAJPÓŹNIEJ O GODZ. 9.00.
PROSZĘ RÓWNIEŻ ABY KAŻDE DZIECKO PRZYNIOSŁO COŚ NA NASZE ŚNIADANIE, CZYM BĘDZIE MOGŁO PODZIELIĆ SIĘ Z KOLEGAMI I KOLEŻANKAMI (NP. DOMOWĄ PASTĘ DO CHLEBA, WARZYWA ITP.)
08.04 (poniedziałek) KOLOROWA ŁĄKA – zabawy ruchowe. Słuchanie opowiadania „Piknik na łące” – rozmowa na temat treści wysłuchanego utworu. Zabawa dydaktyczna zapoznająca dzieci z etapami rozwoju motyla. Praca plastyczna polegająca na samodzielnym stworzeniu modelu cyklu rozwoju motyla. Zabawy z chustą animacyjną.
09.04 (wtorek) KTO MIESZKA NA ŁĄCE – zabaw orientacyjno- porządkowa. Wprowadzenie litery Ł, ł : zapoznanie z obrazem graficznym litery; czytanie wyrazów z literą ł; ćwiczenia grafomotoryczne. Zapoznanie z piosenką „Wiosenny bal” – gra na instrumentach muzycznych do utworu.
10.04 (środa) SPOTKANIE Z INSPEKTOREM KROKODYLEM – tego dnia poznamy kolejne uczucie jakie odkrył Inspektor Krokodyl. Posłuchamy opowiadania o Lupusie i zastanowimy się co było powodem jego niespodziewanego zniknięcia. Zabawy ruchowe do piosenki o poznanym uczuciu.
11.04 (czwartek) JAK DALEKO, JAK WYSOKO, JAK GŁĘBOKO – zabawa matematyczno ruchowa. „Konkurs” skoków na odległość – mierzenie odległości za pomocą metra. Zabawy w porównywanie odcinków/budowli z klocków – dłuższy/ krótszy, wyższy/niższy. Gra matematyczna- wyścig ślimaków.
12.01 (piątek)WIOSENNA WYPRAWA – wiosenny masażyk. Zabawy ruchowe z elementami Ruchu Rozwijającego W. Sherborne. Spacer do parku lotników – zabawy wśród drzew. Zabawa manualna – ślimaczki.
BARDZO PROSZĘ ABY TEGO DNIA DZIECI PRZYSZŁY DO PRZEDSZKOLA NAJPÓŹNIEJ O GODZ. 9.00
KTO NAM POMOŻE?
15.04 (poniedziałek) SŁUŻBY RATUNKOWE–zabawa dydaktyczna utrwalająca umiejętność przedstawiania się oraz znajomość adresu zamieszkania. Słuchanie opowiadania „Na pomoc” – rozmowa na temat opowiadania. Zabawa dydaktyczna utrwalająca umiejętność radzenia sobie w sytuacji zagubienia się w obcym miejscu.
16.04 (wtorek) POLICJANCI – zabawa wprowadzająca do tematu – „atrybuty policjanta”. Zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem dramy. Zabawy językowe. Zabawa ruchowa polegająca na pokonaniu „toru przeszkód” policjanta.
17.04 (środa)ZAJĘCIA SENSOPLASTYCZNE Z PANIĄ LIDIĄ –podczas zajęć dzieci będą miały okazję stworzyć własną maskotkę.
18.04 (czwartek) STRAŻACY– zabawa dźwiękonaśladowcza. Słuchanie wiersza „Pali się” – rozmowa na temat jego treści. Zabawy ruchowe z chustą animacyjną. Zabawy matematyczne z drabiną strażacką. Eksperyment „wielka piana”. Zabawy wspierające koncentrację uwagi.
19.01 (piątek) NUMERY ALARMOWE – zabawy oddechowe i z zakresu profilaktyki logopedycznej. Rozmowa dydaktyczno- wychowawcza na temat tego kto nam może pomóc i w jakich sytuacjach. Grupowa praca plastyczna. Praca plastyczno-techniczna polegająca na stworzeniu śmigłowca ratunkowego. Zabawa orientacyjno- porządkowa z numerami alarmowymi.
DBAMY O NASZĄ PLANETĘ
22.04 (poniedziałek) DZIEŃ ZIEMI – tego dnia będziemy wspólnie świętować Dzień Ziemi. Podczas zabaw i zajęć dowiemy się jak należy właściwie dbać o naszą Planetę.
23.04 (wtorek) SEGREGUJEMY ŚMIECI – zabawa dydaktyczna utrwalająca wiedzę na temat właściwego segregowania odpadów. Zabawy ruchowe. Zabawa językowa doskonaląca umiejętność dzielenia słów na sylaby oraz głoski. Zabawa techniczna w małych grupach polegająca na stworzeniu koszy na śmieci. Ćwiczenia grafomotoryczne.
24.04 (środa) SKĄD SIĘ BIERZE PRĄD – rozmowa na temat tego czym są odnawialne źródła energii. Zabawy ruchowe. Oglądanie filmu edukacyjnego na temat energii i prądu. Zabawa plastyczna polegająca na stworzeniu farmy wiatrakowej.
25.04 (czwartek) SPOTKANIE Z INSPEKTOREM KROKODYLEM – podczas zajęć utrwalimy wiedzę na temat tego czym jest wstyd oraz dowiemy się jak sobie z nim radzić. Poćwiczymy nasze buzie i pobawimy się w powtarzanie łamańców językowych.
26.04 (piątek) Wycieczka do Centrum Nauki i Zmysłów WOMAI – podczas wycieczki dzieci wezmą udział w warsztatach sensorycznych „Zobacz dotykiem” podczas, których poruszony zostanie temat funkcjonowania osób niewidomych, dzieci dowiedzą się jak postrzegają oni świat, a także ćwicząc własne zmysły stworzą tyflografiki, czyli obrazy dostępne dla osób z niepełnosprawnością wzrokową.
Koszt zajęć i warsztatów to: 45zł/os