Przedszkole – Pingwinki

 

 

JAK ZOSTAĆ SPORTOWCEM

04.05 (środa)  SPORTOWE PRZEDSZKOLE – wspólne tworzenie mapy myśli na temat tego kim jest sportowiec oraz co należy robić aby nim zostać. Zabawy dydaktyczne przybliżające dzieciom niektóre dyscypliny sportowe. Praca plastyczna pt. „Mój ulubiony sport”.

05.05 (czwartek) SPORTOWA MATEMATYKA – zabawy matematyczne doskonalące umiejętność dodawania i odejmowania na konkretach. Wspólne zabawy ruchowe wykorzystujące elementy Metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne.

Teatrzyk – w tym dniu zapraszamy wszystkie przedszkolaki na teatrzyk pt. „Z muzyką wśród zwierząt”. Spektakl rozpocznie się o godzinie 10.30

06.05 (piątek) ZABAWY NA ŚWIEŻYM POWIETRZU – zabawy ruchowe na świeżym powietrzu – wspólne tworzenie toru przeszkód. Zabawy słuchowe. Zapoznanie dzieci z krokami do polki podlaskiej. 

 

MOJE ULUBIONE KSIĄŻKI

09.05 (poniedziałek) NASZE ULUBIONE KSIĄŻKI – rozmowy na temat tego dlaczego należy czytać książki. Zabawy rytmiczno- ruchowe rozwijające myślenie. Zabawy matematyczne połączone z kategoryzacją. Tworzenie „Pingwinkowej biblioteki”.

BARDZO PROSZĘ ABY TEGO DNIA DZIECI PRZYNIOSŁY DO PRZEDSZKOLA DWIE KSIĄŻKI (PROSZĘ O PODPISANIE KSIĄŻEK). POSŁUŻĄ NAM ONE DO STWORZENIA PRZEDSZKOLNEJ BIBLIOTEKI (książki zostaną zwrócone właścicielom po tygodniu)

10.05 (wtorek)  ODWIEDZAMY BIBLIOTEKĘ – tego dnia wybierzemy się na zajęcia edukacyjne realizowane przez Miejską Bibliotekę znajdującą się na Ugorku. Zwiedzimy bibliotekę oraz będziemy uczestniczyć w zajęciach pt. „Afryka”.

BARDZO PROSZĘ O PRZYPROWADZENIE DZIECI

 NAJPÓŹNIEJ DO GODZINY 9.00

11.05 (środa) CZY TO BAJKA CZY NIE BAJKA – rozwiązywanie zagadek słownych. Bajkowe kalambury mające na celu rozwijanie myślenia. Moja zakładka – zajęcia plastyczne polegające na stworzeniu zakładki do książki. Wspólne zabawy rozwijające kreatywność dzieci.

12.05 (czwartek) CZERWONY KAPTUREK – zapoznanie dzieci z historią „Czerwonego Kapturka” – wspólne tworzenie teatrzyku. Rozmowa oceniająca postępowanie bohaterów bajki. Zabawy ruchowe na torze przeszkód. Układanie historyjek obrazkowych mające na celu doskonalenie myślenia przyczynowo- skutkowego.

13.05 (piątek) KSIĄŻKI W AKCJI – rozmowy kierowane z wykorzystaniem okładek książek. Zabawy słuchowe. Słuchanie wiersza „Skarga książki” – rozmowa na temat treści wiersza mająca na celu uświadomienie dzieciom potrzeby dbania o książki. Zabawy matematyczne. Szukamy samogłosek – zabawa utrwalająca poznane literki.

 

KIEDY DOROŚLI IDĄ DO PRACY

16.05 (poniedziałek)POZNAJEMY ZAWODY – zabawy z zakresu profilaktyki logopedycznej. Zabawa dydaktyczna mająca na celu zapoznanie dzieci z zawodami jakie wykonują dorośli. Wspólna zabawa polegająca na tworzeniu zagadek słownych na temat zawodów. Zawodowy Piotruś – zabawa karciana.

17.05 (wtorek)  KIM ZOSTANĘ KIEDY DOROSNĘ? – zabawa dydaktyczna doskonaląca pamięć słuchową. Zabawy w kole rozwijające umiejętność kojarzenia. Zabawa manipulacyjna polegająca na „szyciu” ubrań. Praca plastyczna pt. ‘”Kim będę w przyszłości”. Zajęcia umuzykalniające.

18.05 (środa) CZYM ZAJMUJĄ SIĘ NASI RODZICE? – zabawa rozwijająca refleks. Zabawy słuchowe doskonalące analizę i syntezę słuchową wyrazów. Oglądanie kart informacyjnych wypełnionych przez rodziców. Wspólne zabawy ruchowe mające na celu integrację grupy.

 

19.05 (czwartek) UCZYMY SIĘ LICZYĆ PIENIĄDZE – zapoznanie dzieci z rodzajami sklepów. Słuchanie opowiadania M. Ledwoń „Wyprawa na zakupy” – rozmowa na team treści opowiadania. Zabawa tematyczna w sklep. Zabawa matematyczna mająca na celu zaznajomienie dzieci z pieniędzmi. Zabawy grafomotoryczne doskonalące sprawność dłoni.

 

20.05 (piątek) WYCIECZKA DO ZOO – jeśli pogoda na to pozwoli tego dnia pojedziemy na wycieczkę do ZOO.

Informację na temat godziny wyjazdu autokaru i kosztu wycieczki zostaną przekazane drogą mailową.

 

MOJA MAMA JEST KOCHANA

23.05 (poniedziałek) JAK MOŻNA UCIESZYĆ MAMĘ? – integracyjne zabawy rytmiczne. Zagadki o uczuciach i emocjach. Zabawy naśladowcze z kostka emocji. Wspólne rozmowy mające na celu znalezienie sposobu na smutek i zły nastrój. Zabawa dramowa. Praca plastyczna –serce dla mamy.

24.05 (wtorek)  ZABAWY Z MAMĄ – zabawy z piłką. Zagadki ruchowo – logopedyczne. Słuchanie wiersza „Robotek” J. Papuzińskiej. Zabawa plastyczna polegająca na projektowaniu robotka z figur geometrycznych. Zabawy muzyczne doskonalące poczucie rytmu.

25.05 (środa) ZOBACZ, MAMO! – nauka kroków do utworu „Walc Kwiatów”. Zabawy z chustą animacyjną. Zabawa dydaktyczna rozwijająca umiejętność przewidywania konsekwencji swoich działań. Zabawa grafomotoryczna.

26.05 (czwartek) UŚMIECHY DLA MAMY – zabawa słuchowa połączona z relaksacją. Zabawy sensoryczne uaktywniające zmysł dotyku. Praca plastyczna polegająca na stworzeniu portretu mamy. Zabawa manipulacyjna podczas której każde dziecko stworzy korale dla mamy.

27.05 (piątek) O MIŁOŚCI – rozmowa na temat uczuć, próby nazywania i zdefiniowania uczuć, nastrojów i stanów emocjonalnych. Zabawy ruchowe przy piosence. Tworzenie plakatu pt. „Nasza Pingwinkowa rodzinka”.

BARDZO PROSZĘ ABY TEGO DNIA KAŻDE DZIECKO PRZYNIOSŁO JEDNO SWOJE ZDJĘCIE. Zdjęcia posłużą nam do stworzenia plakatu (będziemy wycinać twarze dzieci dlatego proszę wybrać takie, które można pociąć i gdzie twarz jest widoczna)