Przedszkole – Pingwinki

PRZEDSZKOLE MOIM DRUGIM DOMEM

 

 

01.09 (środa) WITAMY PRZEDSZKOLE – wspólne zabawy integracyjne. Zabawa doskonaląca umiejętność rozpoznawania oraz nazywania emocji. Praca plastyczna polegająca na stworzeniu medalu emocji. Zabawy doskonalące analizę wzrokową.

02.09 (czwartek) ULUBIONE ZABAWKI W PRZEDSZKOLU – zabawy z elementami równowagi. Zabawy doskonalące orientację w przestrzeni oraz utrwalające znajomość przyimków: „na”, „pod”, „za”, „obok”. Wspólne rozmowy na temat potrzeby sprzątania zabawek – dzielenie się własnymi doświadczeniami. Akcja segregacja – zabawa doskonaląca umiejętność klasyfikacji. Co dotykam? – zagadki sensoryczne.

03.09 (piątek) W PRZEDSZKOLU CZUJĘ SIĘ JAK W DOMU – przypomnienie zasad korzystania z łazienki oraz wspólne ćwiczenia prawidłowego mycia rąk. Zapoznanie dzieci z bohaterami, którzy będą im towarzyszyć w przedszkolu przez cały rok: Wiewiórka Zuzia, Niedźwiadek Igor, Sarenka Klara. Zajęcia muzyczne podczas, których dzieci poznają nową piosenkę pt. „Do przedszkola”.

06.09 (poniedziałek) WIELKI DOMEK PRZEDSZKOLAKÓW – quiz utrwalający znajomość dobrych manier przy stole. Wspólne zabawy utrwalające znajomość kolorów. Zabawy z piosenką poznaną dzień wcześniej mające na celu utrwalenie jej treści.

07.09 (wtorek) – NASZE UKOCHANE PRZEDSZKOLE – wspólne zwiedzanie przedszkola – zapoznanie dzieci z wyposażeniem poszczególnych pomieszczeń oraz ich przeznaczeniem. Zabawa plastyczna polegająca na tworzeniu cegiełek, które posłużą do stworzenia Pingwinkowego przedszkola. Budujemy przedszkole z klocków – zabawa integrująca grupę i doskonaląca umiejętność współpracy.

08.09 (środa) LUBIMY SIĘ BAWIĆ – wspólne zabawy integracyjne. Co ukryło się pod chustą? – zabawa kształtująca wyobraźnię i zmysł dotyku. Zabawy z chustą animacyjną . Wodne eksperymenty dzięki, którym dzieci dowiedzą się dlaczego należy myć ręce mydłem, odkryją co tonie a co pływa oraz zabawią się w wodnych muzyków.

09.09 (czwartek) NASZE ZASADY – wspólne tworzenie kodeksu postępowania w grupie „Pingwinki”. Zajęcia integracyjne z elementami Metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne.

10.09 (piątek) W ŚWIECIE IMION – zajęcia utrwalające imiona kolegów i koleżanek oraz ich nazwisk, zdrobnień związanych z imieniem. Globalne czytanie nazw imion, analiza i synteza sylabowa imion. Zabawy doskonalące sprawność fizyczną ora wdrażające do stosowania się do reguł i zasad obowiązujących w zabawach.

 

 

W PRZEDSZKOLU JESTEŚMY BEZPIECZNI

13.09 (poniedziałek) BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK PORUSZA SIĘ PO DRODZE – wspólne zabawy zapoznające dzieci z zasadami poruszania się po drodze. Zabawy logopedyczne polegające na wydawaniu odgłosów imitujących ruch uliczny połączone z ćwiczeniami słuchowymi – co słyszę?

14.09 (wtorek) WIEWIÓRKA ZUZIA JEDZIE RATOWAĆ ŚWIAT – zajęcia mające na celu zaznajomienie dzieci z pojęciem apteczki oraz jej wyposażeniem. Wspólne zabawy matematyczna polegające na porównywaniu długości bandaży.

15.09 (środa) KTO NAS RATUJE? KTO NAM POMAGA? – zapoznanie dzieci z pracą: strażaka, policjanta i ratownika oraz numerami alarmowymi. Praca plastyczna wykonywana przy użyciu plasteliny. Wspólne zabawy ruchowe oraz integracyjne.

16.09 (czwartek) – BAWIMY SIĘ W POLICJANTÓW, STRAŻAKÓW I RATOWNIKÓW – zabawa w kole doskonaląca umiejętność dzielenia słów na wyrazy. Wspólne zabawy utrwalające poznane numery alarmowe. Zabawy matematyczne doskonalące orientację w przestrzeni.

17.09 (piątek) – BEZPIECZNE PRZEDSZKOLAKI TO MY – rozmowy na temat zasad bezpieczeństwa podczas wspólnej zabawy. Nauka wiersza pt. „Światełko”. Praca plastyczna polegająca na wykonaniu wozu strażackiego z rolki po papierze toaletowym. Quiz Pingwinkowy na podsumowanie tygodnia.

 

 

NASZE ZABAWY

20.09 (poniedziałek)DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA – wspólne zabawy mające na celu integracje grupy. Tworzenie „Odznaki przedszkolaka” z masy solnej.

21.09 (wtorek) MOJA ULUBIONA ZABAWKA –Rozmowy na temat przyniesionych zabawek, klasyfikowanie ich ze względu na wielkość. Bal zabawek – zabawy przy muzyce. Wspólne tworzenie plakatu na temat bezpiecznej zabawy oraz przedmiotów jakimi dzieci mogą się bawić a jakich nie mogą używać bez zgody dorosłych.

BARDZO PROSZĘ ABY TEGO DNIA KAŻDE DZIECKO PRZYNIOSŁO DO PRZEDSZKOLA SWOJĄ ULUBIONĄ ZABAWKĘ.

22.09 (środa)PIERWSZY DZIEŃ JESIENI – tego dnia wspólnie przywitamy Panią Jesień w naszej sali. Dzieci będą mogły zaglądną do koszyka przybyłego gościa. Co to jest? – zagadki dotykowe prosto z jesiennego koszyka. Wspólne zabawy i tańce z Panią Jesienią.

23.09 (czwartek) ZABAWY Z PIŁKĄ – zabawy sprawnościowe z piłeczką pingpongową. Wspólne rozmowy na podstawie wiersza „Piłka”. Gimnastyka smyka – zabawy ruchowe podczas których dzieci będą ćwiczyć: rzucanie do celu, rzucanie i łapanie piłki, umiejętność współpracy z kolegą/koleżanką.

24.09 (piątek) ZABAWY W DOMU – zabawy matematyczne doskonalące umiejętność przeliczania, porównywania zbiorów oraz tworzenia zbiorów równolicznych. Zgadywanki doskonalące orientację przestrzenną. Wspólne tworzenie toru przeszkód z materiałów dostępnych w Sali. Zajęcia muzyczne podczas, których dzieci poznają nową piosenkę.

 

 

KAŻDY Z NAS JEST INNY

27.09 (poniedziałek) URODZINY SARENKI KLARY – zabawy doskonalące spostrzegawczość wzrokową oraz uświadamiające dzieciom jakie występują podobieństwa oraz różnice pomiędzy nimi. Zabawy oddechowe przy użyciu świeczek. Co to za prezent? – zagadki doskonalące zmysł dotyku.

28.09 (wtorek) RAZEM WESOŁO SPĘDZAMY CZAS – wspólne zabawy z chustą animacyjną. Zabawy doskonalące umiejętność rozpoznawania oraz nazywania emocji połączone z odgrywaniem scenek dramowych. Balonowe przyciąganie -zabawa badawcza z wykorzystaniem balonów. Balonowe zabawy i zawody.

29.09 (środa) RÓŻNIMY SIĘ OD SIEBIE –zabawy doskonalące orientację w schemacie własnego ciała uraz utrwalające nazwy części ciała. Rozmowy z dziećmi na temat konieczności szanowania każdego człowieka niezależnie od tego jaki ma kolor skóry oraz ile ma lat. Zapoznanie dzieci z piosenką „Bądźmy przyjaciółmi”. Praca plastyczna polegająca na stworzeniu papierowych twarzy.

30.09 (czwartek) WAŻNY JESTEŚ TY! I WAŻNA JESTEM JA! – zabawa muzyczna z wykorzystaniem wody. Zajęcia zapoznające dzieci z sytuacjami które mogą wywołać smutek, złość, strach. Wspólne poszukiwanie sposobów radzenia sobie w trudnych sytuacjach. Zabawy doskonalące spostrzegawczość wzrokową oraz umiejętności matematyczne.

01.10 (piątek) JAK PRZYGOTOWAĆ PRZYJĘCIE? – wspólne organizowanie przyjęcia dla Zajączka. Zabawa manipulacyjna polegająca na stworzeniu makaronowych korali. Zabawy ruchowe przy muzyce. Czarodziejskie słowa – nauka rymowanki połączona z rozmową na temat zwrotów grzecznościowych.