Przedszkole – Pingwinki

Marzec

 

 

I TYDZIEŃ-W MARCU JAK W GARNCU

 

02.03.(poniedziałek) WIELKI GARNEK POGODY- ,,Wielki garnek pogody-zabawa dydaktyczna. Podawanie nazw zjawisk atmosferycznych. Przeliczanie w zakresie 1-5. ,,Garnek pogody” –zabawa plastyczna.

03.03.(wtorek) JAK SIĘ UBRAĆ? –,,Jak się ubrać wiosną?’’-zajęcia o emocjach. ,,Ubieramy się’’- zabawa ruchowo-naśladowcza przy muzyce-rozumienie zwrotu ,,ubierać się na cebulkę”. Wskazywanie postaci ubranych zgodnie z zasadą.

04.03.(środa) SKĄD TEN DESZCZ? – ,,Wstawaj ! To już wiosna”-osłuchanie piosenką . Nauka słów piosenki. ,, Skąd ten deszcz?” –zabawa badawcza. Poznawanie procesów powstawania deszczu, rozwijanie ciekawości poznawczej.

05.03.( czwartek) KALENDARZ POGODY– ,,Kalendarz pogody” –zabawa dydaktyczna-wyjaśnienie znaczenia określenia: kalendarz pogody. Utrwalenie znaczenia symboli graficznych, posługiwanie się nazwami zjawisk pogodowych.

06.03.(piątek) CIEPŁO-ZIMNO -,,Co jest ciepłe ,a co zimne?-zabawa badawcza. Rozwijanie zmysłu dotyku. Posługiwanie się określeniami-ciepłe, zimne.

 

II TYDZIEŃ-PORZĄDKI W OGRODZIE

 

09.03.(poniedziałek) PO ZIMIE W OGRODZIE -,,Dzień wiosny”-słuchanie fragmentu wiersza K. Szyngiery, rozmowa na temat kolorów przedwiośnia. ,,Przebiśniegi”- zapoznanie z wyglądem kwiatu. Zajęcia plastyczne-tworzenie kompozycji z gotowych elementów.

10.03.(wtorek) OGRODNIK– ,,Narzędzia ogrodnika”- zabawa matematyczno-ruchowa. Doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie 1-5. Utrwalenie nazw narzędzi ogrodnika.

11.03.(środa) W NASZYM OGRÓDECZKU-”. ,,Nasionka kwiatów”- zabawa dydaktyczna-oglądanie różnych nasion, dostrzeganie różnic pomiędzy nimi.

Warsztaty naukowe ,,Bańkowe eksperymenty” koszt 20 zł . Opłatę proszę dokonywać w biurze przedszkola .

12.03.(czwartek)CEBULE, CEBULKI– ,,Cebule, cebulki”- zabawa dydaktyczna. Zapoznanie z różnymi roślinami cebulkowymi, wskazywanie podobieństw i różnic między nimi. Zapoznanie z pojęciem –sadzić.

13.03.(piątek) SZUKAMY WIOSNY-,, Chomik szuka wiosny’’-słuchanie opowiadania A. Galicy. Rozmowa na temat pierwszych objawów wiosny. ,, Mali tropiciele”- zabawa badawcza na świeżym powietrzu. Szukanie zwiastunów nadchodzącej wiosny.

 

III TYDZIEŃ-WITAJ WIOSNO!

 

16.03.(poniedziałek) WIOSENNE PĄCZKI– Teatrzyk pt. ,,Przygody drwala Bartłomieja”. ,, Kotki marcowe” –słuchanie wiersza J. Kulmowej.

Rozumienie wieloznaczności określenia ,,kotki”. Wzbogacenie słownika o określenia: miękkie ,puszyste

17.03.(wtorek) WITAMY POWRACAJĄCE PTAKI– ,,Co to za ptaki?”-zabawa słuchowa połączona z ćwiczeniami analizy sylabowej. Rozpoznawanie głosów ptasich. ,, Ptasie zagadki”- rozwiązywanie zagadek, łączenie nazwy ptaka z odpowiednim obrazkiem.

18.03.(środa) PIERWSZE KWIATY– ,,Pierwsze wiosenne kwiaty”-zabawa dydaktyczna. Rozpoznawanie wyglądu kwiatów wiosennych: krokus, hiacynt ,tulipan. Łączenie nazwy z kwiatem.

19.03.(czwartek) WITAJ WIOSNO! -,,Portret wiosny” słuchanie wiersza D. Gellner. Opisywanie wyglądu Pani Wiosny. Praca plastyczno-techniczna- wspólne wykonanie postaci Pani Wiosny.

20.03.(piątek) BAL NA POWITANIE WIOSNY-zabawy taneczne przy muzyce. Zapoznanie ze zwyczajami powitania wiosny i symbolem marzanny. ,,Zdrowe kanapki”- wykonanie i degustacja kanapek ze szczypiorkiem.

 

IV TYDZIEŃ-ZWIERZĘTA NA WIEJSKIM PODWÓRKU

 

23.03.(poniedziałek) W GOSPODARSTWIE– ,,W gospodarstwie”-wysłuchanie wiersza T.M. Massalskiej oraz rozmowa na jego temat. Zabawa dydaktyczna na podstawie wiersza ,posługiwanie się nazwami zwierząt: kura ,kogut ,kaczka ,świnia, pies, krowa. Wiązanie nazwy zwierzęcia z obrazkiem.

24.03.(wtorek) DOMY ZWIERZĄT– ,, Domy zwierząt”-dobieranie zwierząt do ich domów, podawanie nazw pomieszczeń.

,,Zagadki dla maluchów”- zagadki słowne ,rozwijanie umiejętności logicznego myślenia i uważnego słuchania.

25.03.(środa) ODGŁOSY Z WIEJSKIEGO PODWÓRKA

,, Na wiejskim podwórku”- zabawa muzyczno-ruchowa. Rozwijanie poczucia rytmu i prawidłowej reakcji na sygnały słowne i dźwiękowe.

,,Krowa i mucha”- słuchanie wiersza P. Siewiery- Kozłowskiej- zabawa naśladowcza.

26.03.(czwartek)MAŁE I DUŻE ZWIERZĘTA– ,,Wycieczka”-ćwiczenie mięśni narządów mowy na zgłoskach: kwa ,miau, ko, hau.

,,Zwierzęta i ich dzieci”- zabawa ruchowa rozwijająca spostrzegawczość.

Podawanie nazw zwierząt na ilustracjach oraz łączenie ich w pary-zwierzęta dorosłe i ich dzieci.

27.03(piątek)PRZYSMAKI ZWIERZĄT– ,,Przysmaki zwierząt” zabawa dydaktyczna. Łączenie w pary zwierząt i ich przysmaków. Liczenie elementów w danym zbiorze. ,,Karmimy kurki”- zabawa ruchowa połączona z ćwiczeniami prawidłowego toru oddychania.