Przedszkole – Pingwinki

Październik

 

 

                        Dary jesieni.

01.10. (wtorek)

Warzywny galimatias” – zajęcia o emocjach. Utrwalamy wiedzę na temat warzyw oraz ich wyglądu, próbujemy zdefiniować własne odczucia na temat smaku, rozwijamy własną spostrzegawczość. Uczymy posługiwania się nożyczkami, próbujemy wycinać kolorowe warzywa.

 

02.10 (środa)

Poznajemy owoce oraz uczymy posługiwać się określeniami: twardy, miękki. Doskonalimy sprawność manualną za pomocą przygotowywanych szaszłyków owocowych. Nadziewamy wybrane owoce na patyczki. Uczymy się piosenki „Pac, gruszka do fartuszka” (sł. S. Karaszewski) razem z ilustracją ruchową

Pod owocami zgina się grusza,

Wiatr konarami gruszy porusza

Ref.: Pac, gruszka

Pac, gruszka

Hop, do fartuszka!

Stanę pod gruszą i w mój fartuszek

Dla wszystkich dzieci nazbieram gruszek

Ref.: Pac, gruszka…

 

03.10 (czwartek)

Poszerzamy wiedzę przyrodniczą na temat podstawowych rodzajów grzybów. Wdrażanie do zachowania szczególnego bezpieczeństwa podczas ich rozpoznawania i zbierania. „Grzybki” – zabawa paluszkowa, (liczymy w zakresie 1-3) podczas recytacji wiersza Grzybki (aut. K. Sąsiadek).

 

04.10 (piątek)

Jesienna pogoda” – (zabawa ortofoniczna), uczymy się naśladować odgłosy przyrody .

 

 

 

                                   Kolorowa piramida.

07.10 (poniedziałek)

Poznajemy zasady zdrowego odżywiania się. Uczymy się rozróżniania potraw zdrowych i niezdrowych za pomocą prezentowych ilustracji produktów. Razem z nauczycielem tworzymy piramidę zdrowego odżywiania na dużym kartonie papieru.

 

08.10 (wtorek)

Poznajemy charakter pracy lekarza pediatry. Zapoznajemy się z wierszem pt.” Katar” (aut. Jan Brzechwa).



09.10 (środa)

Rozumienie konieczności dostosowania ubioru do warunków atmosferycznych; uczymy się rozpoznawać nazw części garderoby. Usprawniamy motorykę małą poprzez segregowanie i nawlekanie kolorowych guzików na sznurek.

 

10.10 (czwartek)

Uczymy się ruchowej zabawy „ciepło-zimno” z elementem równowagi. „Sklep z owocami” – uczymy się przeliczać w zakresie od 1-3 przy muzyce. Zabawy dowolne z plasteliną.



11.10 (piątek)

Każdy zuch lubi ruch. Poznajemy znaczenie ruchu dla zdrowia. Poznajemy wybrane dyscypliny sportowe. Wspólna gimnastyka z wykorzystaniem kartki A4. Zabawa w „kotki” z elementem czworakowania.

 

                            Jesienią w parku i w lesie.

14.10 (poniedziałek)

Wysłuchanie wiersza pt. „Idzie Jesień” aut. T. Śliwiak. Obserwujemy zmiany zachodzące z aktualną porą roku. „Ruszający się listek” – ćwiczenia oddechowe. Wspólnie oglądamy liści, zwracamy uwagę na ich kształt fakturę i wielkość.

 

15.10 (wtorek)

Poznajemy wygląd i nazwy różnych orzechów (laskowy, włoski). Uczymy się wyliczanki i wskazujemy palce podczas liczenia. „Wiewióreczki” -zabawa skoczna przy dźwiękach tamburyna.



16.10 (środa)

Wysłuchanie opowiadań pt. „Jesień w lesie” oraz „Spotkanie w lesie” aut. B. Forma. „Dzik” zabawa ruchowa połączona z nauką wiersza J. Brzechwy.



17.10 (czwartek)

Kolorowe listki- poznajemy piosenkę, słowa i melodię razem z pokazywaniem.

Kolorowe listki aut. Danuta i Karol Jagiełłowie

Kolorowe listki z drzewa spaść nie chciały.

Kolorowe listki na wietrze szumiały.

Szu, szu, szu, szumiały wesoło.

Szu, szu, szu, wirowały w koło.

Kolorowe listki bardzo się zmęczyły.

Kolorowe listki z drzewa zeskoczyły.

Hop, hop, hop tak sobie skakały.

Hop, hop, hop, wkoło wirowały.

Kolorowe listki spadły już na trawę.

Kolorowe listki skończyły zabawę.

Cicho, sza, listki zasypiają.

Cicho, sza, oczka zamykają.

 

18.10 (piątek)

Idziemy na spacer do parku (jeżeli dopisze nam pogoda). Zwracamy uwagę na kolory liści na drzewach i na te, które już spadły. Wykonamy jesienne bukiety .

 

 

                          Jesienne zabawy.

 

21.10 (poniedziałek)

Poznajemy zwyczaje zwierząt szykujących się do zimy. Rozpoznajemy zwierzęta i podajemy ich nazwy. „O jakim zwierzątku mówię?” – zagadki słowne. „Duży deszcz-mały deszczyk” – zabawa orientacyjno-porządkowa

 

22.10 (wtorek)

Zbieramy grzyby” – zabawa ruchowo- naśladowcza. Zajęcia sensoryczne z wykorzystaniem kaszy, rozwijanie zmysłu dotyku.

 

23.10 (środa)

Teatr Skrzat zaprasza na przedstawienie pt. Jak Marysia mała słonko złapać chciała. Start o godz. 9. Uczymy się piosenki pt. „Misiowe tańce” i wykonujemy dowolne ruchy w rytm muzyki. Zajęcia logopedyczne – ćwiczenia rozwijające motorykę narządów artykulacyjnych, ćwiczenia warg i policzków oraz języka.

 

24.10 (czwartek)

My jesteśmy krasnoludki” – zabawa ruchowa i naśladowcza. Robimy wesołe jeżyki z masy solnej i łupin kasztana .

 

25.10 (piątek)

Wysłuchanie utwór „O Maćku, który był zły”. „Zabierz złą minę” zabawa pantomimiczna. Poznajemy sposoby radzenia sobie ze złością. Zabawy z piłką, uczymy się rzucać i łapać piłkę. „Idzie wąż” – zabawa integracyjna.

 

                            Listopadowe wspomnienia

 

28.10 (poniedziałek)

Moi najbliżsi- uczymy się podawania nazw członków rodziny. „Rodzinka” – zabawa ruchowa przy rymowance. Słuchanie fragmentu wiersza T. Fiutowskiej pt. „Kim jestem”.

 

29.10 (wtorek)

Moja mama, mój tata” – zabawa słowna, opisujemy wygląd rodziców. Poznajemy piosenkę pt. „Rodzinka na 102”. „Jaką pracę wykonują te osoby?” – zagadki graficzne.

 

30.10 (środa)

Kształtujemy postawę szacunku wobec osób starszych. Wysłuchanie wierszy pt. „Dziadek” oraz „Babcia” aut. Anna Łada-Grodzicka. „Wyścigi żabek” -zabawa z elementem skoku.

 

31.10 (czwartek)

Uczymy się określeń niższy, wyższy, wysoki, niski. „Brat i siostra” -ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej. „Co jest niższe, a co wyższe” – rozwijamy umiejętność posługiwania się określeniami niższy, wyższy. Zabawy dowolne według własnych upodobań.