
Marzec
03.03. (poniedziałek) Jak zachować się podczas burzy?
„Kolorowe kropelki” – zabawa rozwijająca koncentrację.„Piąty żywioł” – opowiadanie M. Mazan. Wprowadzenie do tematu tygodnia. „Żywiołowa ruletka” – zabawa przyrodnicza. „Hodujemy kryształki soli” – zabawa badawcza.
04.03. (wtorek) Woda
„Coraz większe chmury” – zabawa oddechowa.„Woda” – analiza słuchowa słowa.
„W jak woda” – wprowadzenie głoski „w”, analiza i synteza słuchowa, ćwiczenia fonacyjne.„Wielkie W, małe w” – wprowadzenie drukowanej litery „w, W”.
05.03. (środa)Ziemia
„Ziemia” – rozmowa kierowana. „Pracujemy w kopalni” – opowieść ruchowa. „Podajemy cenny skarb” – zabawa ruchowa. „W wagonie na szychtę” – zabawa ruchowa.
06.03. (czwartek) Ogień
„Woda i ogień” – eksperyment.„Alarm” – zabawa rozwijająca koncentrację.„Podajemy sobie wąż strażacki” – zabawa wyciszająca.„Uczymy się wzywać straż pożarną” – zabawa dramowa.
07.03. (piętek) Powietrze
„Do domu! Do domu!” – wiersz E. Szelburg-Zarembiny. Wprowadzenie do tematu dnia.„Wiaterek, wiatr i wichura” – zabawa oddechowa.„Wiatr Bałaganiarz” – zabawa językowa.
W teatrze i w kinie
10.03. (poniedziałek) Czym się różni wstyd od tremy?
„Główny bohater” – zabawa rozwijająca koncentrację.„O ho ho” – opowiadanie
M. Mazan. Wprowadzenie do tematu tygodnia. „Rekwizyty teatralne” – zabawa językowa.„Teatr i kino” – rozmowa kierowana.
11.03. (wtorek) Przyjdź na czas
„U zegarmistrza” – zabawa ortofoniczna. „Teatr” – wiersz A. Nożyńskiej-Demianiuk. Wprowadzenie do tematu dnia. „Na czas” – zabawa językowa. „Zegar” – analiza słuchowa słowa. „Z jak zegar” –wprowadzenie głoski „z”, analiza i synteza słuchowa, ćwiczenia fonacyjne. „WielkieZ, małe z” – wprowadzenie drukowanej litery „z, Z”.
12.03. (środa) Na widowni
„Miejsce na widowni” – zabawa z zakresu orientacji w przestrzeni. „Widownia” – zabawa matematyczna. „Szukamy swojego miejsca” – opowieść ruchowa.
„Jedziemy do teatru” – zabawa ruchowa.
13.03. (czwartek) Wyjście do kina „Agrafka”
Wyjście do kina Agrafka na bajkę „Kicia Kocia w przedszkolu”. Godzina seansu 10:00, jedziemy autokarem. Proszę aby przedszkolaki przyszły najpóźniej o godzinie 9:30.
14.03. (piątek) Sztuka kinowa i teatralna
„W kinie” – rozmowa na podstawie opowiadania D. Gellner. Spektakl teatralny online. Zabawy dramowe „Biedronkowy teatrzyk”
Marcowa pogoda
17.03. (poniedziałek) Po co mi czapka?
„W szaliku w kosmos” – opowiadanie M. Mazan. Wprowadzenie do tematu tygodnia.
„Kiedy pada deszcz…, kiedy świeci słońce…” – zabawa ruchowa.„Coraz mniejsza kałuża” – zabawaruchowa.
18.03. (wtorek) W marcu jak w garncu
„Rozdmuchujemy farby” – zabawa logopedyczna.„Gotujemy” – analiza słuchowa.
„G jak garnek” – wprowadzenie głoski „g”, analiza i synteza słuchowa, ćwiczenia fonacyjne. „Wielkie G, małe g” – wprowadzenie drukowanej litery „g, G”.
19.03. (środa)Ubrania na każdą pogodę
„Pokaz mody” – zabawa ruchowa.„Czy uda nam się ubrać w minutę?” – zabawa ruchowa. „Szafa pełna ubrań” – zabawa językowa i klasyfikacyjna.
20.03. (czwartek) Przedwiośnie
„Ptasie odgłosy” – zabawa ortofoniczna.„Listek” – wiersz M. Strzałkowskiej.
21.03. (piątek)Wiosnę witamy, zimę żegnamy
„Wiosna” – wiersz K. Kuzior-Wierzbowskiej. „Marzanna” słuchanie wiersza
W. Chotomskiej. Poznanie postaci Marzanny -zimowej panny i zwyczajów z nią związanych. Grupowa praca plastyczno-techniczna „Marzanna”.
W moim wiosennym ogródeczku
24.03. (poniedziałek) Chcesz zobaczyć mój ogródek?
„Ogród” – zabawa rozwijająca koncentrację.
„Lena i baobab” – opowiadanie M. Mazan. Wprowadzenie do tematu tygodnia. „Jak nazywa się ten kwiat?” – zabawa językowa.
25.03. (wtorek) Cebule i cebulki
„Cebula” – analiza słuchowa słowa.
„C jak cebula” – wprowadzenie głoski „c”, analiza i synteza słuchowa, ćwiczenia
fonacyjne. „Wielkie C, małe c” – wprowadzenie drukowanej litery „c, C”.
26.03. (środa) Na rabatkach
„Nadzieja ogrodniczki” – wiersz A. Edyk. Wprowadzenie do tematu dnia.„Kwiatowa rabatka” – zabawa matematyczna.„Moja rabatka” – zabawa matematyczna.
27.03. (czwartek) Wycieczka na Wawel
Lekcja muzealna „Życie codzienne” proszę o przyprowadzenie dzieci najpóźniej do godziny 8:00. Lekcja na Wawelu zaczyna się o godzinie 9:00, jedziemy tramwajem z pobliskiego przystanku Białucha.
28.03. (piątek) Kwiatki, bratki, tulipany
„Ogrodniku, co masz w koszyku?” – zabawa językowa.„Taniec wiosennych kwiatów” – improwizacja ruchowa do muzyki.
Założenie uprawy wiosennych kwiatów.