Kwiecień
W świecie książek
02.04. (wtorek) Dbamy o książki
„O czym jest ta książka?” – zabawa wprowadzająca do tematu dnia. „Koliberki w bibliotece” – opowiadanie B. Wicher. Wprowadzenie do tematu tygodnia. „Wieża z książek” – zabawa ruchowa. „Kodeks czytelnika” – zabawa tematyczna. „Pomnik autora książki” – zabawa ruchowa. „Chronimy książki” – zabawa plastyczna. „Nowe okładki książek” – zabawa techniczna.
03.04. (środa) W księgarni i bibliotece
„Na półkach z książkami” – zabawa wprowadzająca do tematu dnia. „Biblioteka” – słuchanie wiersza A. Nożyńskiej-Demianiuk i rozmowa na temat jego treści. „Mole książkowe” – zabawa ruchowa, „Czym się różni biblioteka od księgarni?” – zabawa tematyczna.
04.04. (czwartek) Jak powstaje książka?
„Wandzia” – słuchanie wiersza S. Jachowicza i rozmowa na temat jego treści. „Na pierwszej półce, na drugiej półce” – zabawa ruchowa. „Autorzy, ilustratorzy, drukarze” – zabawa matematyczna. „Otwarta książka, zamknięta książka” – zabawa ruchowa. „Robimy książkę, cz. 1.” – zabawa plastyczna.
05.04. (piątek) Ulubione książki
„Lubię książki, w których występują…” – zabawa wprowadzająca do tematu dnia. „Zwracam książkę do biblioteki” – zabawa ruchowa. „Segregujemy książki” – zabawa dydaktyczna. „Mole książkowe” – zabawa ruchowa. „Robimy książkę, cz. 2.” – zabawa plastyczna.
W wiosennym ogrodzie
08.04. (poniedziałek) Porządki w ogrodzie
„Własna grządka” – opowiadanie B. Wicher. Wprowadzenie do tematu tygodnia. „Porządki w ogrodzie” – zabawa tematyczna. „Cierpliwość” – burza mózgów. „Pracowici jak mrówki” – zabawa ruchowa.
09.04. (wtorek) Cebule, cebulki, nasiona
Cebule, cebulki, nasiona” – zabawa wprowadzająca do tematu dnia. Zestaw ćwiczeń porannych nr 27. „W naszym ogródeczku” – słuchanie wiersza H. Zdzitowieckiej i rozmowa na temat jego treści. „Slalomem po grządce” – zabawa ruchowa. „Co z tego wyrośnie?” – zabawa tematyczna. „Od cebulki do kwiatka” – zabawa relaksacyjna.
10.04. (środa) Wyjście do Teatru Groteska na spektakl „Kto pocieszy pechowego Nosorożca?”Spektakl w teatrze zaczyna się o godzinie 9:00, wyjeżdżamy spod przedszkola około godziny 8:30(wynajętym autokarem). Prosimy aby tego dnia dzieci przyszły najpóźniej do godziny 8:15, Ci którzy jedzą śniadanie proszę aby przyszli najpóźniej do godziny 8:00. Przypominamy o odpowiedni stroju do teatru oraz prosimy aby dzieci nie zabierały przekąsek i napojów. Wrócimy około godziny 10:30 także dzieci zjedzą drugie śniadanie po powrocie.
11.04. (czwartek) Wiosenna rabatka
„Ogród pełen kwiatów” – zabawa wprowadzająca do tematu dnia. „Pierwiosnek” – słuchanie wiersza W. Chotomskiej i rozmowa na temat jego treści. „Łańcuszek wiosennych skojarzeń” – zabawa skojarzeniowa. „Sadzimy cebulki” – zabawa ruchowa. „Tulipany na grządkach” – zabawa matematyczna.
12.04. (piątek) Radosna wiosna
„Muzykalny groch”” – zabawa tematyczna. „Motyle i wiosenny deszcz” – zabawa ruchowa. „Kolorowe kwiaty” – praca plastyczna.
Na wiosennej łące
15.04. (poniedziałek) Wyprawa na łąkę
„Bocian i żaby” – zabawa rytmiczna według M. Sarnowskiej. „Wyprawa na łąkę” – opowiadanie B. Wicher. Wprowadzenie do tematu tygodnia. „Szukamy wiosennych kwiatów” – zabawa orientacyjno-porządkowa. „Wiosna” – zajęcia tematyczne. „Kwitnące kwiaty” – zabawa ruchowa. „Wiosenna łąka” – praca plastyczna. „Tańczące kwiaty” – ćwiczenie oddechowe.
16.04. (wtorek) Kto mieszka na łące?
„Motyle znad łąki” – słuchanie wiersza D. Gellner i rozmowa na temat jego treści. „Kto mieszka na łące?” – zabawa dydaktyczna. „Jakie odgłosy wydają mieszkańcy wiosennej łąki?” – zabawa dźwiękonaśladowcza. „Pszczółki do ula” – zabawa orientacyjno-porządkowa.
17.04. (środa) Jak daleko, jak wysoko, jak głęboko
„Kto jest wyższy?” – zabawa wprowadzająca do tematu dnia. „Czym zmierzymy…?” – zabawa matematyczna. „Jak daleko skaczą koniki polne” – zabawa ruchowa z elementem skoku. „Jak wysokie kwiaty urosną na łące” – zabawa matematyczna. „Wysoko nad głową, głęboko pod ziemią” – zabawa orientacyjno-porządkowa. „Wysoko i nisko” – zabawa rytmiczna według M. Sarnowskiej. „Co utonie?” – eksperyment.
18.04. (czwartek) Cyk-cyk, kum-kum, bzy-bzy
„Na wiosennej łące spotkam…” – zabawa wprowadzająca do tematu dnia. „Co słychać na łące?” – zabawa słuchowa. „Motyle” – zabawa muzyczno-ruchowa. „Pszczoła” – praca plastyczna.
19.04. (piątek) Kolorowa łąka
„Mieszkam na łące” – zabawa wprowadzająca do tematu dnia. „Wiosenne pytania” – słuchanie wiersza H. Łochockiej i rozmowa na temat jego treści. „Kwiaty” – zabawa sensoryczna. „Dżdżownice” – zabawa ruchowa.
Dbamy o naszą planetę
22.04. (poniedziałek) Dzień Ziemi / Ziemia – nasz dom
„Nasza planeta Ziemia” – zabawa wprowadzająca do tematu dnia. „Przyjaciele przyrody” – opowiadanie B. Wicher. „Ekodzieciak” – zabawa ruchowa. „Ekolog” – burza mózgów. „Sprzątanie świata” – zabawa ruchowa. „Ekoludek” – praca plastyczna.
23.04. (wtorek) Segregujemy śmieci
„Uczymy się segregować śmieci” – zabawa wprowadzająca do tematu dnia. „Kosz na śmieci” – słuchanie wiersza D. Gellner i rozmowa na temat jego treści. „Wrzuć śmieć do odpowiedniego kosza!” – zabawa ruchowa. „Przyjechała śmieciarka” – zabawa tematyczna. „Wysypały się śmieci” – zabawa ruchowa. „Drugie życie śmieci” – zabawa dydaktyczna.
24.04. (środa) Skąd się bierze prąd?
„Energia” – zabawa wprowadzająca do tematu dnia. „Wiatraki” – słuchanie wiersza A. Frączek i rozmowa na temat jego treści. „Jak skrzydła wiatraków” – zabawa ruchowa. „Wiatraki, panele…” – zabawa tematyczna. „Co przyciąga puszkę” – eksperyment. „Czy ten przedmiot potrzebuje prądu?” – zabawa tematyczna.
25.04. (czwartek) Oszczędzamy wodę
„Jak ponownie wykorzystać tę wodę?” – zabawa wprowadzająca do tematu dnia. „Skamieliny” z cyklu „Karnawał zwierząt”, Camille Saint-Saëns – zabawy z muzyką klasyczną. „Chrońmy wodę” – zajęcia tematyczne. „Kropelki wody” – praca plastyczna. „Czysta woda” – eksperyment.
26.04. (piątek) Zabawki z recyklingu
„Nietypowy telefon” – zabawa wprowadzająca do tematu dnia. „Sieć jak u pająka” – zabawa sensoryczna. „Makulaturowy rzut do celu” – zabawa ruchowa. „Jak to połączyć?” – zabawa sensoryczna. „Ekodzieciak” – zabawa ruchowa. „Co z tego powstanie?” – praca plastyczna.
Majowe święta
29.04. (poniedziałek) Jestem Polką, jestem Polakiem
„Legenda o Lechu” – opowiadanie B. Wicher. Wprowadzenie do tematu tygodnia. „Wycieczka po Polsce” – zabawa ruchowa. „Mapa Polski” – zajęcia dydaktyczne. „Orły” – zabawa ruchowa. „Godło Polski” – praca plastyczna.
30.04. (wtorek). Polskie symbole narodowe
„Ja symbole inne wolę” – słuchanie wiersza M. Rusinka i rozmowa na temat jego treści. „Gra w kolory” – zabawa słowno-ruchowa. „Hymn Polski” – zajęcia dydaktyczne. „Wisła” – zabawa ruchowa ćwicząca równowagę. „Flaga” – praca plastyczna. „Znam symbole narodowe” – zabawa orientacyjno-ruchowa. „Co się kojarzy z Polską” – zabawa słowna.