Przedszkole – Biedronki

Marzec

03.03. (poniedziałek) Jak zachować się podczas burzy?

„Kolorowe kropelki” – zabawa rozwijająca koncentrację.„Piąty żywioł” – opowiadanie M. Mazan. Wprowadzenie do tematu tygodnia. „Żywiołowa ruletka” – zabawa przyrodnicza. „Hodujemy kryształki soli” – zabawa badawcza.

04.03. (wtorek) Woda

„Coraz większe chmury” – zabawa oddechowa.„Woda” – analiza słuchowa słowa.
„W jak woda” – wprowadzenie głoski „w”, analiza i synteza słuchowa, ćwiczenia fonacyjne.„Wielkie W, małe w” – wprowadzenie drukowanej litery „w, W”.

05.03. (środa)Ziemia

„Ziemia” – rozmowa kierowana. „Pracujemy w kopalni” – opowieść ruchowa. „Podajemy cenny skarb” – zabawa ruchowa. „W wagonie na szychtę” – zabawa ruchowa.

06.03. (czwartek) Ogień

„Woda i ogień” – eksperyment.„Alarm” – zabawa rozwijająca koncentrację.„Podajemy sobie wąż strażacki” – zabawa wyciszająca.„Uczymy się wzywać straż pożarną” – zabawa dramowa.

07.03. (piętek) Powietrze

„Do domu! Do domu!” – wiersz E. Szelburg-Zarembiny. Wprowadzenie do tematu dnia.„Wiaterek, wiatr i wichura” – zabawa oddechowa.„Wiatr Bałaganiarz” – zabawa językowa.

 

W teatrze i w kinie

10.03. (poniedziałek) Czym się różni wstyd od tremy?

„Główny bohater” – zabawa rozwijająca koncentrację.„O ho ho” – opowiadanie
M. Mazan. Wprowadzenie do tematu tygodnia. „Rekwizyty teatralne” – zabawa językowa.„Teatr i kino” – rozmowa kierowana.

11.03. (wtorek) Przyjdź na czas

„U zegarmistrza” – zabawa ortofoniczna. „Teatr” – wiersz A. Nożyńskiej-Demianiuk. Wprowadzenie do tematu dnia. „Na czas” – zabawa językowa. „Zegar” – analiza słuchowa słowa. „Z jak zegar” –wprowadzenie głoski „z”, analiza i synteza słuchowa, ćwiczenia fonacyjne. „WielkieZ, małe z” – wprowadzenie drukowanej litery „z, Z”.

12.03. (środa) Na widowni

„Miejsce na widowni” – zabawa z zakresu orientacji w przestrzeni. „Widownia” – zabawa matematyczna. „Szukamy swojego miejsca” – opowieść ruchowa.

„Jedziemy do teatru” – zabawa ruchowa.

13.03. (czwartek) Wyjście do kina „Agrafka”

Wyjście do kina Agrafka na bajkę „Kicia Kocia w przedszkolu”. Godzina seansu 10:00, jedziemy autokarem. Proszę aby przedszkolaki przyszły najpóźniej o godzinie 9:30.

14.03. (piątek) Sztuka kinowa i teatralna

„W kinie” – rozmowa na podstawie opowiadania D. Gellner. Spektakl teatralny online. Zabawy dramowe „Biedronkowy teatrzyk”

Marcowa pogoda

17.03. (poniedziałek) Po co mi czapka?

„W szaliku w kosmos” – opowiadanie M. Mazan. Wprowadzenie do tematu tygodnia.

„Kiedy pada deszcz…, kiedy świeci słońce…” – zabawa ruchowa.„Coraz mniejsza kałuża” – zabawaruchowa.

18.03. (wtorek) W marcu jak w garncu

„Rozdmuchujemy farby” – zabawa logopedyczna.„Gotujemy” – analiza słuchowa.
„G jak garnek” – wprowadzenie głoski „g”, analiza i synteza słuchowa, ćwiczenia fonacyjne. „Wielkie G, małe g” – wprowadzenie drukowanej litery „g, G”.

19.03. (środa)Ubrania na każdą pogodę

„Pokaz mody” – zabawa ruchowa.„Czy uda nam się ubrać w minutę?” – zabawa ruchowa. „Szafa pełna ubrań” – zabawa językowa i klasyfikacyjna.

20.03. (czwartek) Przedwiośnie

„Ptasie odgłosy” – zabawa ortofoniczna.„Listek” – wiersz M. Strzałkowskiej.

21.03. (piątek)Wiosnę witamy, zimę żegnamy

„Wiosna” – wiersz K. Kuzior-Wierzbowskiej. „Marzanna” słuchanie wiersza
W. Chotomskiej. Poznanie postaci Marzanny -zimowej panny i zwyczajów z nią związanych. Grupowa praca plastyczno-techniczna „Marzanna”.

W moim wiosennym ogródeczku

24.03. (poniedziałek) Chcesz zobaczyć mój ogródek?

„Ogród” – zabawa rozwijająca koncentrację.

„Lena i baobab” – opowiadanie M. Mazan. Wprowadzenie do tematu tygodnia. „Jak nazywa się ten kwiat?” – zabawa językowa.

25.03. (wtorek) Cebule i cebulki

„Cebula” – analiza słuchowa słowa.

„C jak cebula” – wprowadzenie głoski „c”, analiza i synteza słuchowa, ćwiczenia

fonacyjne. „Wielkie C, małe c” – wprowadzenie drukowanej litery „c, C”.

26.03. (środa) Na rabatkach

„Nadzieja ogrodniczki” – wiersz A. Edyk. Wprowadzenie do tematu dnia.„Kwiatowa rabatka” – zabawa matematyczna.„Moja rabatka” – zabawa matematyczna.

27.03. (czwartek) Wycieczka na Wawel

Lekcja muzealna „Życie codzienne” proszę o przyprowadzenie dzieci najpóźniej do godziny 8:00. Lekcja na Wawelu zaczyna się o godzinie 9:00, jedziemy tramwajem z pobliskiego przystanku Białucha.

 

28.03. (piątek) Kwiatki, bratki, tulipany

„Ogrodniku, co masz w koszyku?” – zabawa językowa.„Taniec wiosennych kwiatów” – improwizacja ruchowa do muzyki.

Założenie uprawy wiosennych kwiatów.