Przedszkole – Kotki

depositphotos_27529669-stock-illustration-playful-kitten

Grudzień / Styczeń

 

V TYDZIEŃ-STARY ROK SIĘ KOŃCZY

28.12.(poniedziałek)- ROK– wysłuchanie wiersza o porach roku. Zabawy naśladowcze -Jaką mamy porę roku .

29.12.(wtorek) JESTEŚMY CORAZ STARSI – ,,Robimy krok”-zabawa ruchowa. ,, A ja rosnę i rosnę..”- zabawa ruchowa kształtująca prawidłową postawę ciała.

30.12.(środa) JAK UPŁYWA CZAS- ,,Dzień i noc”- zabawa ruchowa, kształtowanie umiejętności reagowania na sygnał.

31.12.(czwartek) KOLOROWE MASKI- wykonanie masek karnawałowych, które pomogą nam przywitać Nowy Rok.

 

 

Styczeń 

I TYDZIEŃ- WITAMY NOWY ROK

o4.01.(poniedziałek) ZIMOWE UBRANIA – utrwalanie nazw części ciała. Rozumienie konieczności zabezpieczenia się przed mrozem.

05.01.(wtorek) KOLORY WIOSNY – Kolory wiosny- ,, Wiosenna łąka”-zajęcia plastyczne przy muzyce. Malowanie palcami,zapełnianie całej powierzchni kartki.

07.01.(czwartek) LATEM JEST CIEPŁO – ,,Walizka Tomka i Toli”- klasyfikacja ubrań na letnie i zimowe,posługiwanie się określeniami : ciepło, ciepły, zimno.

08.01.(piątek) JESIENNE SMAKOŁYKI – ,, Smakołyki zamknięte w słoiku”- degustacja przetworów przygotowanych na zimę.

 

II TYDZIEŃ- CO MOŻNA ROBIĆ ZIMĄ?

11.01.(poniedziałek) JAKI JEST ŚNIEG? – ,,Jaki jest śnieg?”- zabawy badawcze,budzenie ciekawości poznawczej u dzieci,poznawanie właściwości śniegu,posługiwanie się określeniami: zimny,mokry, miękki. ,, Śniegowe kule”- ćwiczenie mięśni rąk i nadgarstków- ugniatanie kul z papieru.

12.01.(wtorek) KOLOROWY ŚNIEG – ,,Co by było gdyby…?- zabawa dydaktyczna rozbudzająca twórcze myślenie. Oglądanie świata przez kolorowe folie. ,, Kolorowe bałwanki”- praca plastyczna z wykorzystaniem gotowych elementów, kształcenie umiejętności posługiwania się klejem.

13.01.(środa) PŁATKI ŚNIEGOWE – ,, Płatki śniegowe”- zajęcia o emocjach, wyrażanie nastroju poprzez muzykę. ,, Zbieramy śnieżynki”- ćwiczenia oddechowe, przenoszenie skrawków papieru przy użyciu słomki.

14.01.(czwartek) BADANIE LODU – ,, Jaki jest lód?”- zabawy badawcze, badanie właściwości lodu. Posługiwanie się określeniami: zimny, twardy,przeźroczysty. ,,Kolorowy lód”- degustacja kostek zamrożonego soku,utrwalenie cech lodu. Określanie smaku.

15.01.(piątek) TROPY NA ŚNIEGU – ,,Tropy”- zabawa dydaktyczna, porównywanie kształtów, klasyfikowanie tropów według rodzaju. ,, Memory”- ćwiczenie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej.

 

III TYDZIEŃ-ŚWIĘTO BABCI I DZIADKA

18.01.(poniedziałek) MOJA BABCIA I MÓJ DZIADEK – ,, Babcia i dziadek”- rozmowa na temat pokrewieństwa z wykorzystaniem rodzinnych zdjęć. ,,Prezenty dla babci”- rozwijanie kreatywności w trakcie zabaw parateatralnych. Rozumienie postawy szacunku dla osób starszych.

19.01.(wtorek) ZABAWY Z BABCIĄ I DZIADKIEM – ,, Zabawy babci i dziadka”- zapoznanie z tradycyjnymi zabawami dziecięcymi (Siała baba mak, Jawor, jawor). ,, Babcia i dziadek”- zajęcia o emocjach, wyrażanie miłości.

20.01.(środa) UPOMINEK DLA BABCI – ,, Jedziemy do dziadków”- zabawa ruchowa naśladowcza z elementami ćwiczeń słuchowych. ,, Nasza babcia”- zabawa logorytmiczna. ,, Laurka dla babci”- praca plastyczna, doskonalenie umiejętności posługiwania się klejem , czynności sklejania i naklejania.

21.01.(czwartek) UPOMINEK DLA DZIADKA – ,, Śniadanie dla dziadka”- zabawa dydaktyczna, wdrażanie do świadomego przygotowania niespodzianek dla babci i dziadka. ,, Laurka dla dziadka”- doskonalenie pamięci wzrokowej poprzez wykonywanie pracy według wzoru.

22.01.(piątek) WSPÓLNIE Z DZIADKAMI – ,, Pomagam dziadkowi i babci”- zabawa ruchowa przy muzyce z wykorzystaniem różnorodnych rekwizytów. ,, Gwiazdki śniegowe”- eksperymenty graficzne,poznawanie różnorodnych technik, podziwianie efektów plastycznych.

 

IV TYDZIEŃ- ZIMOWE MISTRZOSTWA SPORTOWE

25.01.(poniedziałek) BEZPIECZNE ZABAWY ZIMĄ – ,, Bezpieczna zabawa to dobra zabawa”- omówienie obrazków przedstawiających bezpieczne zabawy zimą. ,, Rzuć śnieżką do celu”- zabawa rzutna.

26.01.(wtorek) ZIMOWA ROZGRZEWKA – ,, Tak się zachmurzyło”- zabawa przy piosence połączona z rozmową na temat tekstu. Rozwijanie wrażliwości muzycznej i umiejętności ilustrowania piosenki ruchem. ,, Saneczki”- ćwiczenie sprawności manualnej- wyklejanie konturu sanek kulkami z plasteliny, uzupełnianie obrazka według własnego pomysłu.

27.01.(środa) ZABAWY NA ŚNIEGU I LODZIE – ,, Zimowe zabawy na śniegu i lodzie”- praca z obrazkiem,rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej. Zwracanie uwagi na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa na drodze. ,, Jedzie zima”- wysłuchanie wiersza H. Ożogowskiej, połączone z zabawą ruchową.

28.01.(czwartek) LEPIMY BAŁWANA – ,, Bałwan”- wysłuchanie wiersza A. Łady- Grodzickiej, wdrażanie do uważnego słuchania, rozumienie określenia: kula. ,, Idą bałwanki”- zabawa ruchowa, rozwijanie umiejętności reagowania na sygnał, ćwiczenie dużych grup mięśni.

29.01.(piątek) ZIMOWI SPORTOWCY – ,, Sporty zimowe”- praca z obrazkiem, podawanie nazw dyscyplin sportowych, rozumienie znaczenia słowa: sport. Rozwijanie zainteresowań dyscyplinami sportowymi. ,, Ruch to zdrowie”- zestaw ćwiczeń ruchowych, kształtowanie motoryki w zakresie zręczności i zwinności.