Przedszkole – Kotki

depositphotos_27529669-stock-illustration-playful-kitten

Maj

 

RUCH TO WIELKI, DŹWIĘKÓW MOC, Z TRAW NA ŁĄCE WIELKI KOC

 

06.05. (poniedziałek) JAK PACHNĄ KWIATY I ZIOŁA?- ,,Co w trawie piszczy?- wysłuchanie opowiadania, rozmowa kierowana pytaniami. ,,Wyprawa na łąkę”- działania badawcze, zbieranie ziół i traw do zielnika, ogladanie , dotykanie i wachanie zebranych roślin. ,,Odgłosy wiosny”- rozpoznawanie dźwieków z płyty.

 

07.05.(wtorek) KTO MIESZKA NA ŁĄCE?- ,,Kto odgadnie?”- rozwiazywanie zagadek o zwierzętach żyjących na łące,układanie własnych zagadek. ,, Motyl”- praca plastyczno-techniczna.,,Letnia łąka”- teatrzyk sylwetkowy na podstawie wiersza A. Moskala.

 

08.05.(środa) MOTYLKU,JAK CI NA IMIĘ?– ,,Nikt mnie więcej nie zobaczy”-wysłuchanie opowiadania,rozmowa kierowana pytaniami,zapoznanie z cyklem rozwoju motyla. ,,Na zielonej łące”- zabawa ruchowa,naśladowanie czynności nauczyciela. ,,Wiosna na łące”- słuchanie piosenki i nauka słów metodą ze słuchu.

 

09.05.(czwartek) MRÓWCZY LUDEK – ,, Marsz mrówek”- zabawa orientacyjno-porządkowa. ,,Co wiemy o mrówkach?”- burza mózgów,wyszukanie informacji w dostępnych źródłach. ,,Pracowite mrówki”-ćwiczenia z piłką i gazetami,rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.

 

10.05.(piątek) BIEDRONECZKI SĄ W KROPECZKI –,,Gdzie biedronka kropki zgubiła?- zabawa ruchowa. ,,Pożyteczne biedronki”- oglądanie filmu przyrodniczego o owadach żyjących na łące. ,,Biedronka”-praca konstrukcyjna. ,,Wyścig stonóg”- zabawa ruchowa przy muzyce.

 

 

 

JAK POWTAJE?

13.05.(poniedziałek) CO TO ZA PRZEDMIOT?- ,,Praca”- słuchanie opowiadania A. Aschenbach i rozmowa na jego temat. ,,Skąd się biorą pieniądze?”- zabawa dydaktyczna.,, Projektujemy monety”- praca plastyczna.

14.05.(wtorek) JAK POWSTAJE UBRANIE?- ,,Z czego powstają ubrania?”- zabawa dydaktyczna,zapoznanie z procesem powtawania ubrań. ,,Krawcowa”- słuchanie wiersza J.Brzechwy i rozmowa na jego temat. ,,Projektujemy koszulkę”- zabawa twórcza.

15.05.(środa) JAK POWSTAJE NABIAŁ?- ,,Co to jest nabiał?”-burza mózgów. ,,Jak powstaje nabiał?”- zabawa dydaktyczna. ,,Po co trzeba jeść nabiał?”- rozmowa kierowana pytaniami. ,,Kolorowe obrazy na mleku”- eksperyment. ,,Rolnik sam w dolinie”-zabawa przy piosence.

16.05.(czwartek) JAK POWSTAJE MUZYKA? –,,Co to jest muzyka?”- rozmowa kierowana. Prezentacja instrumentów muzycznych- zabawa dydaktyczna. ,, Muzyczne przeżycia”- zabawa ruchowa. ,,Dzielimy na sylaby”- zabawa językowa.

17.05.(piątek) JAK POWSTAJE CIASTO?- ,,Mąka,ciasto,pieczywo,makarony”- zagadki słuchowe. ,, Jak powstaje pieczywo?”- zabawa sensoryczna. ,,Przedmioty kuchenne”- oglądanie ilustracji przedstawiających różne narzędzia kuchenne, nazywanie ich, poznanie ich zastosowania. ,,Bułeczki”- zabawa sensoryczno- dydaktyczna.

 

WYBRAĆ ZAWÓD TRUDNA SPRAWA,DLA NAS JESZCZE TO ZABAWA

20.05.(poniedziałek) KIM BĘDĘ- ,,Zawody naszych rodziców”- swobodne wypowiedzi dzieci. ,,A ja będę”- wysłuchanie opowiadania, rozmowa kierowana pytaniami nauczyciela,swobodne wypowiedzi na temat: kim będę kiedy dorosnę. ,, Różne zawody”- oglądanie ilustracji ,odgadywanie nazw zawodów.

21.05.(wtorek) DZIELNI STRAŻACY – ,,Straż pożarna”-opowieść ruchowa z ćwiczeniami ortofonicznymi. ,,Strażk to bohater”- wysłuchanie i nauka słów piosenki. Utrwalenie wiadomości o zawodzie strażaka. ,,Po drabinie”- zabawa ruchowa z elementami liczenia.

22.05.(środa) KTO SPIESZY NA RATUNEK?- ,,Nie tylko wóz strażacki”- rozpoznawanie i nazywanie sygnałów dźwiękowych pojazdów uprzywilejowanych. ,,Sprawni strażacy”- ćwiczenia gimnastyczne. ,,Wznoszenie się, falowanie, opadanie”- rozróżnianie linii melodycznej.

23.05.(czwartek) NIEZWYKŁE SPOTKANIE –,,Musztra wojskowa”- zabawa ruchowa. ,,Zawód- żołnierz”- zapoznanie z pracą żołnierza,rozmowa na temat znaczenia wojska dla kraju.,,Projektujemy mundur żołnierza”- praca plastyczna według własnego pomysłu.

24.05.(piątek) BĄDŹ OSTROŻNY- ,,Zachowaj ostrożność”- słuchanie fragmentu bajki pt.,,Czerwony Kapturek”, rozmowa kierowana pytaniami. ,,Bezpieczna kąpiel”- dyskusja na temat roli ratownika wodnego i konieczności przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas pobytu nad wodą. ,,Kodeks bezpiecznego zachowania w różnych sytuacjach”- opracowanie słownego i graficznego kodeksu.

 

OD POMYSŁU AŻ PO DACH

27.05.(poniedziałek) PLANUJEMY,BUDUJEMY – ,,Klocki”- słuchanie utworu G. Kasdepke, rozmowa na temat jego treści. ,,Projektujemy, budujemy”- zabawa rozwijająca percepcję wzrokową i twórcze myślenie. ,,Pająk łapie”- zabawa ruchowa przy muzyce.

28.05.(wtorek) ZWIERZĘCY KONSTRUKTORZY-,,Budujemy gniazda”- zabawa sensoryczno-techniczna. ,,Zwierzęce konstrukcje”- zabawa dydaktyczna,oglądanie budowli zbudowanych przez zwierzęta. ,,Liczymy”- zabawa matematyczn-ruchowa.

29.05(środa) RAZ,DWA,TRZY,BUDUJESZ TY! – ,,Skarby z kaszy”- zabawa sensoryczna. ,,Pajęczynowe zadania”- zabawy usprawniające pamięć. ,,Moje miasto”- praca plastyczno-techniczna. ,,Muzyczne rytmy”- zabawa muzyczno-ruchowa z uzyciem chusty animacyjnej.