PAŹDZIERNIK
29.09.(piątek) JESIEŃ W SZTUCE- ,,Dynio, ach to ty”- zabawa plastyczna. ,,Deszcz”- wysłuchanie wiersza W. Chotomskiej i rozmowa na jego temat. ,,Taśma z owocami/warzywami”- zabawa ruchowa porządkowa.
30.09.(poniedziałek) DZIEŃ CHŁOPAKA- W dniu dzisiejszym chłopcy obchodzą swoje święto. Spędzimy ten dzień na wesoło, organizując konkurencje ,, męskie” i ,,damskie” przeplatane zabawą taneczną . Nie zabraknie tez wspólnych zadań sprawnościowych i drobnego upominku.
ZWIERZĘTA JESIENIĄ
01.10.(wtorek) JAK SIĘ ZACHOWAĆ W PARKU I W LESIE?- ,,Las ma swoje zasady”- wysłuchanie wiersza M.Pawlisz i rozmowa na temat jego treści. ,,Na wycieczce w lesie”- zabawa z chustą animacyjną. ,,Przyrodniczy savoir- vivre”- zabawa dydaktyczna, utrwalenie zasad społecznych.
02.10.(środa) W JESIENNYM ALBUMIE- ,,Kto tu mieszka”- wprowadzenie i nauka piosenki. ,,Aparat”- zabawa wprowadzająca do zapoznania z literą .Analiza i synteza słowa ,,aparat”. ,,Stań na ,,a”- zabawa ruchowa.
03.10.(czwartek) ILE TU ZWIERZĄT! – ,,Po jednym listku”- matematyczna zabawa ruchowa, wprowadzenie liczby 1 w aspekcie kardynalnym. ,,Jeż jak kulka”- wprowadzenie liczby 1 w aspekcie miarowym. ,,Słuchaj, biegnij,przynieś jeden”- zabawa rywalizacyjna.
04.10.(piątek) CO TAM SZURA,CO TAM STUKA- ,,Jeż”- zapoznanie z wierszem A.Nożyńskiej- Demianiuk. ,,Jeż smakosz i drewnojad”- zabawa dydaktyczna oraz zabawa z dłońmi. ,,Pokaż się jeżyku”- zabawa plastyczna.
POGODA W KRATKĘ
07.10.(poniedziałek) JAKIE SĄ SPOSOBY NA NUDĘ?- ,,Na jesienną nudę”- wysłuchanie opowiadanie M. Pawlisz, rozmowa na temat treści utworu. ,,Sposoby na nudę”- zabawa dydaktyczna, mapa myśli. ,,Wojna z nudą”- zabawa językowa.
08.10.(wtorek) ZABAWY Z MAMĄ- ,,Moja mama”- zabawa wprowadzająca do zapoznania z literą. ,,Prezenty dla mamy z głoską ,,m” -zabawa ruchowa. ,,Sposób na nudę”- analiza wiersza U.Kozłowskiej.
09.10.(środa) GRY PLANSZOWE- ,,Dwa kroki do celu”- zabawa matematyczna w parach,wprowadzenie liczby 2 w aspekcie kardynalnym. ,,Czy brakuje pierwszej,czy drugiej osoby?”- zabawa matematyczna, wprowadzenie liczby 2 w aspekcie miarowym. ,,Szukamy pary”- zabawa ruchowa.
10.10.(czwartek) KALENDARZ POGODY – ,,Wiatr pędziwiatr”- zabawa bieżna. ,, Kalendarz pogody”- zapoznanie z rodzajami zjawisk atmosferycznych. ,,Tęcza w szklance”- wykonanie eksperymentu. ,,Prognoza pogody”- zabawa przyrodnicza.
11.10.(piątek) WYCINANKI, WYKLEJANKI- ,,Na pogodę i niepogodę”- zabawa ruchowa przy muzyce. ,,Pogoda widziana oczyma wyobraźni”- zabawa muzyczna. ,,Pogoda ducha”- zapoznanie ze związkami frazeologicznymi.
ZDROWIE NA TALERZU
14.10.(poniedziałek) DLACZEGO CI SMUTNO?- ,,Jesienne choroby”- wysłuchanie i omówienie opowiadania M. Pawlisz. ,,W czasie choroby”- rozmowa kierowana inspirowana wysłuchanym opowiadaniem. ,,Tak się czuję,gdy…”- zabawa dydaktyczna. ,,Zdrowi-chorzy”- zabawa ruchowa.
15.10.(wtorek) W dniu dzisiejszym wybieramy się na godz. 10:00 do Teatru Ludowego na spektakl pt.,,Pyza na polskich dróżkach”. Przedstawienie opowiada o wędrówce wesołej Pyzy, która uciekła ze stolnicy żeby wędrować po Polsce. Widowisko jest świetną lekcją polskiej geografii, przyrody i historii.
16.10.(środa) W WARZYWNIAKU- ,,Stragan pani jesieni”- wysłuchanie wiersza B. Lewandowskiej. ,,Ile warzyw dobrać?”- zabawa matematyczna,wprowadzenie liczby 3 w aspekcie kardynalnym. ,,Na straganie”- wprowadzenie liczby 3 w aspekcie miarowym. ,,Jesienne zagadki”- zabawa dydaktyczna rozwijająca pamięć i koncentrację.
17.10.(czwartek) W dniu dzisiejszym o godz. 10:00 odbędzie się spotkanie z policjantką.
,,Smaczniejsze niż słodycze”- zapoznanie z piosenką. ,,Zagadki z ogródka”- zabawy językowe.
18.10.(piątek) TATA W AKCJI- ,,Tatusiowie”- zabawa wprowadzająca do zapoznania z literą. ,,Tosty z głoską ,,t”dla taty- zabawa ruchowa. ,,Tarcza z literami ,,t”- zabawy ruchowe. ,,Gimnastyka języka”- zabawa logopedyczna.
BAJKOSTWORY I POTWORY
21.10.(poniedziałek) GDZIE MIESZKA STRACH?- ,,Strach ma wielkie oczy”- wysłuchanie opowiadania M. Pawlisz i rozmowa na jego temat. ,,Artyści dźwięku”- zabawa dydaktyczna, dźwiękowa. ,,Kakofonia”- zabawa ruchowo-nasladowcza.
22.10.(wtorek) ELFY, SMOKI,WRÓŻKI – ,,Wielki smok i biurowy spinacz ” – zapoznanie z wierszem M. Strzałkowskiej. ,,Odkrywamy elfa”- zabawa wprowadzająca do zapoznania z literą. ,,Jeśli ,,e” to do ,,elfa”- zabawa ruchowa. E jak elf- zabawa plastyczna.
23.10.(środa) CZTERY NOGI I DWA ROGI – ,,Nasze stworki”- zabawa plastyczna z przeliczaniem. ,,Czwarty- bum”- zabawa matematyczna, wprowadzenie liczby 4 w aspekcie porządkowym. ,,Ile nóg ma stworek”- wprowadzenie liczby 4 w aspekcie kardynalnym.
24.10.(czwartek) KONIE, JEDNOROŻCE I PEGAZY – ,,Krasnoludek”- wysłuchanie opowiadania D.Gellner. ,,Kraina wyobraźni” -zabawa ruchowa. ,,Czyja to sprawka”- zabawa dydaktyczna rozwijająca logiczne myślenie. ,,Mam w pudełku coś…”- zabawa rozwijająca kreatywność.
25.10.(piątek) DZIEŃ KUNDELKA – ,,Cechy psa” – zabawa dydaktyczna. ,,Rasy psów”- oglądanie albumów ,omówienie wybranych ras. ,,Rysowanie kundelków”- zabawa plastyczna . ,,Przygoda szczeniacka Czarusia”- wysłuchanie opowiadania i rozmasować na temat jego treści.
BEZPIECZEŃSTWO WOKÓŁ NAS
28.10.(poniedziałek) BEZPIECZEŃSTWO W DOMU- rozmowa o bezpieczeństwie w domu. Omówienie zasad,które pomogą uniknąć zagrożeń w domu. ,,Scenki dramowe”- tworzenie krótkich scenek , które ilustrują różne scenariusze bezpieczeństwa w domu.
29.10.(wtorek) BEZPIECZEŃSTWO NA DRODZE- omówienie zasad bezpieczeństwa na drodze, w tym znaczenia świateł, sygnalizacji świetlnej, znaków drogowych. ,,Symulacja przejścia przez drogę”- utworzenie miniatury skrzyżowania na którym dzieci będą ćwiczyć bezpieczne przechodzenie przez ulicę.
30.10.(środa) BEZPIECZEŃSTWO W INTERNECIE- omówienie podstawowych zasad bezpieczeństwa w internecie, takich jak: nieudostępnianie danych, niekomunikowanie się z nieznajomymi, itp. ,,Tworzenie plakatu”-dzieci tworzą plakat promujący bezpieczne korzystanie z internetu.
31.10.(czwartek) ŚWIĘTO DYNI- ,,Dyniowe zabawy ruchowe”- konkurencje sportowe: slalom po polu dyniowym, turlamy się jak dynie, dźwigamy ciężkie dynie. ,, Karty obrazkowe o dyniach”- zabawa dydaktyczna, zapoznanie z różnymi gatunkami dyń, omówienie właściwości dyni. ,,Dyniowe kolorowanki” – zabawa plastyczna.