Przedszkole – Misiaczki

girl-left.png

 

MAJ

 

TAJEMNICE KSIĄŻEK

6.05 (poniedziałek) „Moje ulubine książki”

„Moje ulubione książki”- współne oglądanie przyniesionych przez dzieci książek; rozwijanie zainteresowania książkami. „Jaka to książka?”- zabawa dydaktyczna; kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat ulubionej książki. „Czy znasz tę bajkę?”- odgadywanie tytułów bajek

 

7.05 (wtorek) „Jak powstaje papier?”

„Las”- swobodna rozmowa z dziećmi o tym co daje nam las. „Raz na sośnie siadła pliszka- słuchanie wiersza W. Ścisłowskiego, rozmowa na jego temat. „Jak powstaje papier ekologiczny?”- eksperyment. „Co możemy zrobić z papieru?”- zabawy z papierem

 

8.05 (środa) „Kolorowe książeczki”

„Nasza biblioteczka”- swobodne wypowiedzi dzieci na temat wyglądu książek. „Jaka to bajka?”- zabawa dydaktyczna; układanie historyjki obrazkowej według chronologii zdarzeń. „Czy kot chodzi w butach?”- zabawa badawcza; wykonywanie pracy plastycznej

 

9.05 (czwartek) „W księgarni”

„Kup mi mamo, książeczkę!”- zapoznanie z treścią wiersza T. Kubiaka, rozmowa na temat utworu. „Jesteśmy w księgarni”- zabawa matematyczna, liczenie, utrwalanie pojęć „mały”, „duży”. „Książeczki z naszej biblioteczki”- zabawa orintacyjno- porządkowa

 

10.05 (piątek) „Lubię czytać- biblioteka)

„Dbamy o książki”- rozmowa tematyczna z dziećmi. „Kłopoty w bibliotece”- słuchanie wiersza M. Przewoźniaka. „Krasnoludki w bibliotece”- zabawa ruchowa. „Każda książka na swoim miejscu”- porządkowanie i układanie książek na półkach.

 

WRAŻENIA I UCZUCIA

13.05 (poniedziałek) „Co ja czuję?

„Wesołe i smutne chwile”- rozwijanie umiejętności rozumienia własnych uczuć. „Co się wydarzyło w Pluszątkowie?”- czytanie opowiadania M.Rosińskiej. „Co czuję ja, co czują inni”- rozpoznawanie i podawanie nazw emocji

 

14.05 (wtorek) „W płaczu nie ma nic złego”

„Zwierzęta śpiwają”- zabawa logopedyczna, usprawnianie aparatu mowy. „Co czujesz?”- zajęcia o emocjach. „Dlaczego płaczemy?”- swobodna rozmowa z dziećmi. „Kółko graniaste”- zabawa kołowa. „Gdy Ci smutno…”- czytanie wiersza D. Niemiec

 

15.05 (środa) „Jak pozbyć się strachu?”

„Przytul stracha”- kształtowanie umiejętności radzenia sobie ze strachem. „Strachy na lachy”- sposoby radzenia sobie ze strachem, doskonalenie pamięci przez naukę krótkich wymowanek. „Dlaczego czasami się boję?”- czytanie bajki, rozmowa z dziećmi

 

16.05 (czwartek) „Uczymy się wyrażać emocje”

„Co to za piosenka?”- usprawnianie słuchu fizycznego, śpiewanie piosenek. „Smutna i wesoła muzyka”- rozpoznawanie nastrojów muzycznych. „Wesoły obrazek”- kształtowanie umiejętności wyrażania emocji przez środki niewerbalne np. malowanie

 

17.05 (piątek) „Muzyczne opowieści”

„Taniec radości i zadumy” zabawa ruchowa przy muzyce, wyrażanie emocji poprzez ruch i muzykę. „Tor przeszkód” usprawnianie motoryki dużej. „Jaka to melodia?”- zgadywanki

 

W KRAINIE MUZYKI

 

20.05 (poniedziałek) „Wesołe piosenki”

„Wesołe piosenki”- zajęcia o emocjach. „Foka”- zabawa relaksacyjna, nauka odpoczywania. „Kolorowy smok”- praca konstrukcyjna. „Do czego zaprasza instrument?”- zabawa orientacyjno-porządkowa.

 

21.05 (wtorek) „Instrmenty”

„Rysowanie przy muzyce”- reagowanie na umówione sygnały, usprawnianie motoryki małej. „Dziecięca orkiestra”- rozróżnianie dźwięków cichych i głośnych. „Miś perkusista”- doskonalenie funkcji słuchowych oraz umiejętności przeliczania. „Wesołe instrumenty”- zabawa z elemntem podskoku

 

22.05 (środa) „Muzyka wokół nas” ‚

„Szumiący las”- usprawnienie aparatu mowy. „Leśne dźwięki”- słuchanie opowiadania T. Kruczka, rozmowa na jego temat. „Wiatr, deszcz, ulewa”- zabawa ruchowa, eksperymentowanie z dźwiękiem. „Pszczoły zbierają nektar”- zabawa z elementem równowagi

 

23.05 (czwartek) „Mała orkiestra”

„Jestem muzykantem”- zabawa ze śpiewem, doskonalenie artykulacji, rozwijanie kreatywności ruchowej. „Orkiestra A. Frączek”- rozpoznawanie i podawanie nazw instrumentów. „Dyrygent”- poznanie zawodu dyrygenta. „Walc kwiatów”- zabawa muzyczna

 

24.05 (piątek) „Instrumenty wokół nas”

„Księżycowy koncert”- słuchanie opowiadania; dostrzeganie dobrego wpływu muzyki na rzeczywistość. „Zestaw ćwiczeń ruchowych”- wyrabianie poczucia rytmu przez zabawę. „Znajome piosenki”- doskonalenie percepcji i pamięci słuchowej

 

DZIEŃ DZIECKA

27.05 (poniedziałek) „Nasze prawa”

„Zabawa- nasze prawo”- zapoznanie z wierszem W. Szwajkowskiego. „Moja zabawa”- zabawa rytmiczna z tekstem. „Tomek zaprasza do zabawy”- kształtowanie postaw koleżeńskich. „Nasze zabawki”- klasyfikowanie ze względu na jedną lub dwie cechy

 

28.05 (wtorek) „Nasze obowiązki”

„Moja dzisiejsza zabawa to…”- kształtowanie umiejętności dokonywania wyboru. „Nasze obowiązki”-kształtowanie prawidłowej postawy wobec swoich obowiązków. „Wesołe i smutne dzieci”- zabawa orientacyjno-porządkowa, reagowanie na nastrój w muzyce

 

29.05 (środa) „Nasze marzenia”

„Dyzio marzyciel”- swobodne wypowiedzi dzieci o marzeniach Dyzia oraz własnych. „Poszukiwacze skarbów”-uwrażliwienie zmysłu dotyku. „Każdy ma swoje marzenia”- swobodna rozmowa z dziećmi