WRZESIEŃ
Witamy po wakacjach 😊!
02.09 (poniedziałek) „W naszej grupie”
„Witamy po wakacjach!”- swobodne rozmowy z dziećmi. „Imiona i miny”- zabawa integracyjna. „Imienna iskierka”- zabawa ruchowa. „Nasz kodeks przedszkolaka”- wspólne tworzenie zasad i obowiązków panujących w grupie. „Pierwszy raz w przedszkolu”- opowiadanie W. Kosteckiej, wprowadzenie do tematu tygodnia.
03.09 (wtorek) „Cieszysz się czy niepokoisz?”
„Oddech jest ważny”- nauka ciszy i koncentracji. „Jak to pokażesz?”- zabawa ruchowa z elementami TUS. „Znowu się spotkaliśmy?”- rozmowa. „Mali artyści”- zabawa integracyjna. „Mało nas”- zabawa ruchowa ze śpiewem.
04.09 (środa) „Moje rzeczy, nasze rzeczy”
„To moje, to wspólne”- zabawa tematyczna rozwijająca umiejętność klasyfikacji. „Wieże, wieżyczki”- zabawa ruchowo-manualna. „Wspólne czy nie?”- zagadki. „Czerwony, zielony”- zabawa orientacyjno- porządkowa z elementami języka angielskiego.
05.09 (czwartek) „Kącik przyrodniczy”
„Zgadnij co to”- zabawa sensoryczna. „Jesienny dywan”- zabawa ruchowa. „Kącik przyrodniczy”- zabawa przyrodnicza. „Idziemy na obserwację”- chodzenie gołymi stopami po skarbach jesieni; kształtowanie zmysłów, zachęcanie do eksploracji sensorycznej.
06.09 (piątek) „Moi koledzy”
„Kolorowe obrazki”- zabawa dydaktyczna, wyszukiwanie takich samych obrazków. „Czy potrafisz?”- zabawa ruchowa przy muzyce, kształtowanie koordynacji ruchowej. „Jak wygląda nasza sala?”- liczenie różnych przedmiotów znajdujących się w sali, określenie ich położenia.
Wokół nas!
09.09 (poniedziałek) „Moja droga do przedszkola”
„Moja droga do przedszkola”- swobodne wypowiedzi dzieci na podstawia ilustracji i własnych doświadczeń. „Pojazdy”- układanie środków transportu z figur geometrycznych. „Na drodze”- przypomnienie zasad panujących na drodze, kolorowanie obrazków
10.09 (wtorek) „Kolorowe znaki”
„Odgłosy ulicy”- ćwiczenia ortofoniczne, rozpoznawanie dźwięków wydawanych przez różne środki transportu i naśladowanie ich. „Sygnalizator świetlny”- wykonanie płaskiej pracy plastycznej, naklejanie gotowych elementów, wprowadzenie pojęcia „koło”. „Czerwone – stój, zielone – jedź”- zabawa ruchowa, rozwijanie koncentracji.
11.09 (środa) „Nasze zabawki”
„Skaczący woreczek”- zabawa z elementem równowagi. „Auto dla misia”- zabawa matematyczna. „Zabawki”- wiersz A. Edyk-Psut. „Miś i krzesło”- zabawa ruchowo-matematyczna. „Z klockami jest wesoło”- zabawa konstrukcyjna, rozwijanie logicznego myślenia.
12.09 (czwartek) „W łazience”
„W świecie czystości”- zabawa tematyczna. „Kolorowe mydełka”- zabawa ruchowa. „Mydło i zarazki”- eksperyment. „Jak ważne jest mycie rąk?”- krótki filmik edukacyjny. „Gdzie ukrywa się brud?”- zabawa z brokatem i plasteliną; ćwiczenie motoryki małej.
13.09 (piątek) „Czy znasz już kodeks naszej grupy?”
„Dobra atmosfera”- opowiadanie W. Kosteckiej; swobodna rozmowa z dziećmi na temat przeczytanego utworu. „To często robimy”- zabawa ruchowo-naśladowcza. „Zasady aby być bezpiecznym”- burza mózgów. „Pociąg dobrych manier”- zabawa ruchowa. „Rysunkowy prezent”- zabawa integracyjna
Nasze pasje!
16.09 (poniedziałek) „Kropy, kropki, kropeczki”
„Wesołe przedszkole”- utrwalenie znajomości piosenki. „Kropka- The dot”- zabawa rozwijająca wyobraźnię z elementami języka angielskiego. „Detektyw na tropie”- zabawa poszukiwawcza. „Wszystko co ma kropki”- burza mózgów. „Kolorowe kropki”- zabawa plastyczna.
17.09 (wtorek) „Co lubię robić?”
„Muzyczny debiut”- opowiadanie W. Kosteckiej. „To co lubię”- zabawa tematyczna wdrażająca do autoprezentacji. „Śpiewam ja, śpiewam Ty”- zabawa muzyczna. „W mojej głowie, w moich palcach”- lepienie z masy solnej, rozwijanie motoryki małej.
18.09 (środa) „Nasze kolekcje”
„Sklep z zabawkami”- zabawa matematyczna. „Moja kolekcja klamerek”- zabawa zręcznościowa. „Odwróć kubeczek”- zabawa ruchowa rozwijająca spostrzegawczość. „Co możemy kolekcjonować?”- swobodna rozmowa z dziećmi.
19.09 (czwartek) „Nasi pupile”
„Pies czy kot?”- zabawa tematyczna z elementami języka angielskiego. „Koty”- wiersz A. Edyk-Psut. „Koty na spacerze”- opowieść ruchowa, naśladowcza. „Ciekawostki na dywanie”- wysłuchanie informacji o króliku. „Skaczemy jak króliki!”- zabawa skoczna.
20.09 (piątek) „Dzieciaki na medal”
„Jakie ruchy”- zabawa ruchowo-słuchowa. „Bawimy się dźwiękiem”- zabawa rytmiczna. „Szybkie kółko, wolne kółko”- zabawa ruchowa. „każdy lubi coś innego”- utrwalenie znajomości piosenki. „Łamiemy języki”- ćwiczenia logopedyczne .
Jesień w naszej okolicy!
23.09 (poniedziałek) „Witamy jesień!”
„Listek”- nauka ciszy i koncentracji. „Czas na kasztany”- opowiadanie W. Kosteckiej. „Podaj liść”- zabawa ruchowa. „Niezwykła jesień”- zabawa integracyjno-sensoryczna. „Pierwsze oznaki jesieni”- rozmowa z dziećmi. „Kolory liści”- zabawa ruchowa. „Robimy panią jesień”- praca plastyczna z wykorzystaniem suszonych liści
24.09 (wtorek) „Owocowy zawrót głowy”
„Chrupiące jabłka”- wiersz E. Śnieżkowskiej- Bielak. „Gruszka, winogrona, maliny”- zabawa ruchowo-językowa. „Co rośnie w sadzie i co z tego będzie?”- rozmowa o przetworach owocowych. „Do koszyka”- zabawa ruchowa. „Owoce i dżem”- praca plastyczna
25.09 (środa) „Bezpieczny spacer”
„Po obu stronach”- zabawa matematyczna z elementami języka angielskiego. „Światła sygnalizatora”- wiersz D. Gellnerowej. „Pojazdy”- zabawa ruchowo-naśladowcza. „Idę, stoję”- zabawa orientacyjno-porządkowa.
26.09 (czwartek) „Widzę, czuję, smakuję”
„Gruszka i jabłuszko”- zabawa grafomotoryczna. „Gotujemy kompot”- zabawa ruchowo- manualna. „Co z tymi owocami?”- zabawa sensoryczno-przyrodnicza. „Wielki sad”- zabawa orientacyjno-porządkowa. „Co tam jest w środku?”- zabawa doświadczalna.
27.09 (piątek) „Jesień w sztuce”
„Jesienne drzewo”- zabawa konstrukcyjno-przyrodnicza”. „Słońce i deszcz” Witold Jarosiński- zabawy z muzyką klasyczną. „Obraz z owoców i warzyw”- rozmowa o sztuce. „Zbieramy liście”- zabawa ruchowa. „Skok przez dynie”- zabawa skoczna. „Jesienne malarstwo”- zabawa plastyczna.
Zwierzęta jesienią
30.09 (poniedziałek) „Jak zachowywać się w parku i w lesie?
„Cicha szyszka”- nauka ciszy i koncentracji. „Kto mieszka w lesie?”- opowiadanie W. Kosteckiej. „Zwinne zwierzątka”- zabawa orientacyjno-porządkowa. „Ten cudowny las”- ćwiczenia grafomotoryczne.