Przedszkole – Misiaczki

girl-left.png

Marzec

 

04.03 (poniedziałek) „Wielki garnek pogody”

„Marzec”- słuchanie wiersza J. Kulmowej. „Deszczyk pada, sypie śnieg”- zabawa ruchowa; szybkie reagowanie ruchem na określony sygnał. „Wielki garnek pogody”- zabawa dydaktyczna- przeliczanie w zakresie 1-5. „Garnek pogody”- wykonywanie pracy plastycznej.

 

05.03 (wtorek) „Jak się ubrać?”

„Jak się ubrać wiosną?”- zajęcia o emocjach, uświadamianie znaczenia troski o własne zdrowie. „Ubieramy się na cebulkę”- zabawa dydaktyczna, wyjaśnienie zwrotu oraz wskazywanie postaci ubranej zgodnie z tą zasadą. „Co się zmieniło?”- zabawa dydaktyczna; ćwiczenie pamięci wzrokowej. „Każdy kto ma…”- zabawa z chustą animacyjną

 

06.03 (środa) „Skąd ten deszcz?”

„Maszeruje wiosna”- zapoznanie się z piosenką. „Wędrówka kropelki”- słuchanie opowiadania T. Kruczka; rozmowa na temat obiegu wody. „Skąd ten deszcz?”- zabawa badawcza; rozwijanie ciekawości poznawczej dzieci „Wędrówka kropelki”- zabawa ruchowa przy rymowance. „Plastelinowy deszcz”- zajęcia plastyczne; ćwiczenie palców

 

07.03 (czwartek) „Kalendarz pogody”

„Ukryta pogoda”- zabawa dydaktyczna. Analiza i synteza sylabowa. „Kalendarz pogody”- obserwacja pogody, posługiwanie się nazwami zjawisk pogodowych. „Wędrująca kropelka”- zabawa ruchowa przy rymowance. „Wstawaj! To już wiosna”- zabawy muzyczno-rychowe; wspólne granie na instrumentach. „Co zniknęło?”- ćwiczenie pamięci i koncentracji.

 

08.03 (piątek) „Dzień Kobiet”

 

Zapoznanie się z tradycją obchodzenia dnia kobiet w Polsce i w innych krajach. Wykonywanie prac plastycznych, wspólne gry i zabawy oraz słodki poczęstunek dla wszystkich misiaczków 😊.Tego dnia przedszkolaki wezmą udział w warsztatach teatralnych podczas których dowiedzą się czym jest teatr, jak wygląda praca aktora, jak aktor przygotowuje się do swojej pracy.

Koszt warsztatów: 10zł/os

 

 

PORZĄDKI W OGRODZIE

 

11.03 (poniedziałek) „Po zimie w ogrodzie”

„Co się ukryło pod śniegiem?”- zabawa badawcza; zapoznanie z wyglądem przebiśniegu. „Pierwszy kwiat wiosny”- słuchanie wiersza S.Kossuth. „Odganiamy zimę”- zabawa rytmiczna z chustą animacyjną. „Pomagamy wiośnie”- zajęcia plastyczne przy muzyce; eksperymentowanie z kolorami. „Przebiśniegi”- praca plastyczna z gotowych elementów

 

12.03 (wtorek) „Ogrodnik”

„Kwiatki- bratki”- słuchanie fragmentu wiersza D.Gellner; rozmowa na temat pracy ogrodnika i potrzebnych mu akcesoriów na podstawie wiersza i obrazka. „Narzędzia ogrodnika”- zabawa matematyczno- ruchowa. „Ogrodnicze rytmy”- zabawa matematyczna. „Ogrodnik”- praca plastyczna. „Ogrodowe ścieżki”- zabawa ruchowa, ćwiczenie równowagi

 

13.03 (środa) „W naszym ogródeczku”

„W naszym ogródeczku”-uważne słuchanie wiersza H.Zdzitowieckiej. „Wiosenne prace w ogrodzie”-praca z obrazkiem; utrwalenie nazw narzędzi ogrodniczych. „Co robi ogrodnik?”-zabawa ruchowa; kształtowanie umiejętności pracy w grupie. „Nasionka kwiatów”- zabawa dydaktyczna, oglądanie różnych nasion. „Porządkujemy narzędzia ogrodnika”- zabawa matematyczna; klasyfikowanie wg jednej cechy (rodzaj, wielkość, kolor)

 

14.03 (czwartek) „Cebule i cebulki”

„Cebule i cebulki”- zabawa dydaktyczna; zapoznanie z różnymi roślinami cebulkowymi. „Burak i cebulka”- zabawa muzyczno-ruchowa. „Sadzimy cebulę”- zajęcia tematyczne- zakładanie zielonego ogródka. „Cebula”- ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej. „Zadania ogrodnika”- poznawanie pojęć związanych z zadaniami ogrodnika

 

15.03 (piątek) „Szukamy wiosny”

„Chomik szuka wiosny”- słuchanie opowiadania A. Galicy; rozmowa na temat opowiadania i kształtowanie umiejętności budowania wypowiedzi.„Mali tropiciele”- zabawa na świeżym powietrzu i szukanie pierwszych zwiastunów wiosny. „Wiosenna pobudka”- słuchanie wiersza K. Marciniak.

 

 

WITAJ WIOSNO!

 

18.03 (poniedziałek) „Wiosenne pączki”

„Oznaki wiosny”- zabawa dydaktyczna; ćwiczenie spostrzegawczości przy układaniu obrazka z części. „kotki marcowe”- słuchanie wiersza J. Kulmowej; rozmowa kierowana na temat wiersza. „Koty i kotki”- zabawa orientacyjno-porządkowa. „Bazie”- zajęcia plastyczno-techniczne- wykonanie gałązki z baziami. „Pączki”- słuchanie wiersza J. Kulmowej.

 

19.03 (wtorek) „Witamy powracające ptaki”

„Hej zielona żabko”- osłuchanie z piosenką. „Wiosna idzie”- słuchanie wiersza E. Szelburg; rozmowa na temat wiersza, zapoznanie z różnymi nazwami ptaków. „Co to za ptak?”- zabawa słuchowa; ćwiczenie analizy sylabowej. „Bocian i żabki”- zabawa ruchowa; ćwiczenie koordynacji ruchowej. „Gniazdo”- praca plastyczna; rozwijanie wyobraźni.

 

20.03 (środa) „Pierwsze kwiaty”

„A tulipan śpi”- uważne słuchanie wiersza D. Geller. „Pierwsze kwiaty”- zajęcia o emocjach;   „Pierwsze wiosenne kwiaty”- zabawa dydaktyczna; rozpoznawanie kwiatów wiosennych. „sadzimy kwiaty”- zabawa tematyczna; ćwiczenie spostrzegawczości. „Hiacynt”- praca plastyczna; rozwijanie sprawności manualnej. „Taniec wiosny”- zabawa ruchowa.

 

21.03 (czwartek) ”Witaj, wiosno”

„Wiosenne zgaduj- zgadula”- rozwiązywanie wiosennych zagadek. „Hej zielona żabko”- zabawa muzyczno-ruchowa. „Jak kiedyś ludzie wyganiali zimę?”- rozmowa na temat zmian zachodzących w przyrodzie i zwyczajów związanych z nadejściem wiosny. „Portret wiosny”- słuchanie wiersza D. Gellner. „Pani wiosna”- praca plastyczno-techniczna

 

22.03 (piątek) „Zdrowie na wiosnę”

„Wiosenna kostka”- zabawa dydaktyczna; odszukiwanie tych samych wyrazów. „Wiosenne memory”- gra z wykorzystaniem kart; ćwiczenie pamięci i kształtowanie pracy w grupie. „Szczypiorek”- słuchanie wiersza D. Gellnerowej; rozmowa na temat właściwości zdrowotnych szczypiorku i innych zielonych warzyw.

 

WIELKANOC

 

25.03 (poniedziałek) „Przygotowania do świąt”

„Na Wielkanoc”- zapoznanie i nauka nowej piosenki. „Przygotowania do świąt”- zajęcia o emocjach, wzmacnianie więzi rodzinnych. „Wielkanoc- radosne święta”- zabawa dydaktyczna. „Kura i jej dzieci”- zabawa bieżna; reagowanie na sygnał i współdziałanie z dziećmi. „Zajączki”- zabawa ruchowa z elementami skoku; usprawnianie motoryki dużej

 

26.03 (wtorek) „Wielkanocne tradycje”

„Baranek, kurczaki, pisanki”- rozwiązywanie zagadek J. Wasilewskiej. „Pisanki we wzorki”- zabawa ruchowo-naśladowcza na podstawie wiersza; kształtowanie umiejętności dzielenia na sylaby. „Kolorowe pisanki”- praca plastyczna; rozwijanie inwencji twórczej. „Gdzie są pisanki?”- zabawa orientacyjno-porządkowa.

 

27.03 (środa) „Wielkanocny koszyczek”

„Wielkanocny koszyczek”- czytanie wiersza Z.Domitrocy; swobodne rozmowy na temat zwyczajów podczas świąt wielkanocnych; wyjaśnienie znaczenia słowa „święconka”. „Co wiąże się z Wielkanocą?”- wskazywanie obrazków. „Koszyczek wielkanocny”- praca plastyczno- techniczna. „Symbole wielkanocne”- układanka; ćwiczenie syntezy wzrokowej.

 

28.03 (czwartek) ZAJĘCIA EDUKACYJNE „DINOZAURY W PRZEDSZKOLU” -podczas zajęć, za pomocą nowych technologii dzieci będą miały okazję przenieść się w magiczny świat dinozaurów. Podczas warsztatów dowiemy się jak żyły te wielkie gady. Będziemy mieli okazję oglądać eksponaty przybliżające świat dinozaurów.

Koszt zajęć: 15zł/os