Przedszkole – Misiaczki

girl-left.png

Marzec

 

02.04 (wtorek) „W gospodarstwie”

„W gospodarstwie”- słuchanie wiersza T.M Massalskiej oraz rozmowa na jego temat. „Na wiejskim podwróku”- zabawa dydaktyczna; posługiwanie się nazwami zwierząt: kogut, kura, kaczka, świnia, pies, kot, krowa. „Układanka-krowa”; ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej. „Co to za zwierzę?”- zabawa ruchowo-naśladowcza.

 

03.04 (środa) „Domy zwierząt”

„Co słychać na wsi?”- słuchanie wiersza połączone z zabawą dydaktyczną. „Na wiejskim podwórku”- rozmowa na podstawie ilustracji. „Domy zwierząt”-zabawa ruchowa; ćwiczenie koordynacji ruchowej i równowagi. „Głosy zwierząt”- ćwiczenie narządu mowy. „Zwierzątka z wiejskiego podwórka”- zabawa ruchowo-naśladowcza.

 

04.04 (czwartek) „Odgłosy z wiejskiego podwórka”

„Awantura”- zabawa przy słuchaniu wiersza M. Strzałkowskiej. „Na wiejskim podwórku”-zabawa muzyczno-ruchowa; rozwijanie poczucia rytmu. „Co to za zwierzę?”- zabawa dydaktyczna. „Krowa i mucha”- słuchanie wiersza P. Siewiery- Kozłowskiej połączone z zabawą naśladowczą.

 

05.04 (piątek) „Małe i duże zwierzęta”

„Rodzina zwierząt”- zabawa dydaktyczna. „Chodzi kurka”- słuchanie wiersza I.Salach połączone z rozmową na temat jego treści. „Zwierzęta i ich dzieci”- zabawa ruchowa rozwijająca spostrzegawczość. „Kotki na spacerze”- zabawa ruchowa z elementami czworakowania.  „Koniki i przeszkody”- zabawa ruchowo-skoczna.

 

 

PRACA ROLNIKA

 

08.04 (poniedziałek) „Na polu”

„Jestem rolnikiem”- zabawa dydaktyczna. „Od ziarenka do kwiatka”- układanie historyjki obrazkowej; ćwiczenie koncentracji. „Pieczywo”- słuchanie wiersza B. Szut połączone z rozmową na temat pracy rolnika na podstawie ilustracji. „Chleb i rogaliki”- wspólne robienie chleba; kształtowanie umiejętności pracy w grupie

 

09.04 (wtorek) „Dzień w gospodarstwie”

„Wiejskie gospodarstwo”- zabawa ruchowa połączona z wiązaniem opisu słownego z obrazkiem. „Awantura na podwórku”- zabawa dydaktyczna, układanie historyjki obrazkowej; rozwijanie umiejętności myślenia przyczynowo– skutkowego. „Wiejskie podwórko”- praca plastyczno- techniczna. „Zwierzątka z podwórka”- zabawa orientacyjno- porządkowa.

 

10.04 (środa) „Ale jaja!”

„Zagubione jajka”- zabawa dydaktyczna; rozwijanie umiejętności liczenia. „Kurczątko”- zabawa ruchowa połączona z nauką wiersza E.M. Minczakiewicz. „Kto mieszka w jajku?- zabawa dydaktyczna; rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej. „Wyścig jajek”- zabawa z elementem czworakowania. „Mówiące jajko”-zabawa orientacyjno-porządkowa.

 

11.04 (czwartek) „Traktor”

„Traktor”- słuchanie wiersza C.P. Tarkowskiego; rozumienie pojęcia traktor. „Kolorowe koła i kółeczka”-zabawa ruchowa; rozwijanie motoryki dużej i małej, poczucia rytmu. „jedzie traktor”- zabawa ruchowa z elementami dźwiękonaśladowczymi. „Traktor jedzie w pole”- zabawa ruchowa; rozwijanie koordynacji ruchowej. „Traktor”-praca techniczna.

 

12.04 (piątek) „Skąd się bierze ser?”

„Tylko nic nie mów krowie”- słuchanie fragmentu wiersza H. Szayerowej; rozmowa na temat utworu. „W mlecznej krainie”- zabawa ruchowa; rozwijanie spostrzegawczości. „Co możemy zrobić z mleka?”- prezentacja multimedialna, krótki filmik edukacyjny. „Krówka”- układanie obrazka z puzzli.

 

 

ZWIERZĘTA DUŻE I MAŁE

 

15.04 (poniedziałek) „Mieszkańcy polskich lasów”

„Może zobaczymy”- poszerzenie wiedzy dzieci o nazwy zwierząt żyjących z polskich lasach: dzik, zając, lis, sarna. „Wędrówka do lasu”- zabawa naśladowcza; rozwijanie kreatywności ruchowej. „Wiewiórki do dziupli”- zabawa orientacyjno-porządkowa. „Leśne obrazy”- usprawnienie motoryki małej

 

16.04 (wtorek) „Z wizytą w zoo”

„Wirtualna wizyta w zoo”- prezentacja multimedialna; rozpoznawanie i podawanie nazw zwierząt mieszkających w zoo. „Parada zwierząt”- rozwijanie kreatywności ruchowej poprzez naśladowanie ruchem wybranych zwierząt. „Grzywa” usprawnienie motoryki małej. „Lew”- praca konstrukcyjna. „Konie”- zabawa z elementem podskoku.

 

17.04 (środa) „Gadający ptak- papuga”

„Kolorowe papugi”- zapoznanie z wyglądem i zwyczajami papugi; utrwalenie znajomości kolorów podstawowych. „Ara- porozmawiaj razem z nami”- wdrażanie do wyraźnego mówienia. „Papuga”- praca plastyczna z wykorzystaniem barw podstawowych. „Idzie wąż”- zabawa ruchowa, ćwiczenie równowagi. „Wąż”- usprawnienie motoryki małej.

 

18.04 (czwartek) „Duży kot- ryś”

„Koty i kotki”- poznanie żbika i rysia, określanie cech jakościowych i ćwiczenie umiejętności używania tych określeń. „Ułóż według wielkości”- kształtowanie umiejętności porządkowania elementów od najmniejszego do największego i odwrotnie. „Dziwne wędrowanie”- ćwiczenie wzmacniające mięśnie brzucha. „Pingwin”- zabawa muzyczna.

 

19.04 (piątek) „Nieznajome zwierzę”

„Nieznajome”- zajęcia o emocjach. „Jak się zachować?”- wdrażanie dzieci do korzystania z tablic informacyjnych np. w parkach narodowych. „Zburzymy wieżę”- zabawa ruchowa z elementem celowania i konstruowania. „Zaczarowane okienko”- ćwiczenie grafomotoryczne, uzyskiwanie ciekawych elementów plastycznych poprzez eksperymentowanie.

 

 

DBAMY O NASZĄ PLANETĘ

 

22.04 (poniedziałek) „Czysto wokół nas”

„Obietnica”- słuchanie wiersza I.Salach połączone z rozmową na temat niebezpieczeństw zagrażających środowisku ze strony człowieka; rozwijanie świadomości proekologicznej. „Ptaki i ich gniazda”- zabawa orientacyjno- porządkowa. „Sprzątamy las”- zabawa dydaktyczna. „Czysto wokół nas”- zabawa ruchowa; reagowanie na sygnał

 

23.04 (wtorek) „Sprzątnie świata”

„Sprzątanie świata”- zajęcia o emocjach, rozwijanie odpowiedzialności za przyrodę, dostrzeganie właściwych i niewłaściwych zachowań wobec przyrody. „Segregacja śmieci w parku”- rozumienie potrzeby niezaśmiecania środowiska, budowanie swobodnych wypowiedzi. „Porządki w lesie”-zabawa ruchowa, rozumienie potrzeby segregowania śmieci

 

24.04 (środa) „Ekoprzyjaciele”

„Co to jest ekologia?”- słuchanie wiersza D. Klimkiewicz połączone z rozmową. „Ekoludek”- praca plstyczno-techniczna z surowców wtórnych, rozwijanie kreatywności. „Plakat małych ekologów”- praca plastyczna, rozwijanie sprawności manualnej. „Echo na instrumentach”- zabawa muzyczna; kształtowanie poczucia rytmu

 

25.04 (czwartek) „Czysta rzeka”

„Chora rzeka”- słuchanie wiersza J. Papuzińskiej połączone z rozmową na temat utworu. „Czysta i brudna woda”- zabawa badawcza z wykorzystaniem wody; zainteresowanie przyrodą i jej ochroną, wzbogacanie wiedzy na temat przyczyn zanieczyszczenia wody. „Kropelki wody”- zabawa ruchowa.

 

26.04 (piątek) „Segregujemy odpady”

„Robimy porządki”- zapoznanie z treścią wiersza, rozmowa na temat dbania o środowisko. „Góra śmieci”- zabawa ruchowa; zapoznanie się z ekologicznym sposobem wyrzucania śmieci. „Kosze na śmieci”- praca plastyczno-techniczna; rozwijanie sprawności manualnej. „Ratujmy Ziemię”- zabawa ruchowa; rozwijanie sprawności ciała

 

POLSKA TO MÓJ DOM

 

29.04 (poniedziałek) „Polska to mój kraj”

„Polska”- słuchanie wiersza R. Przymusa oraz rozmowa na jego temat; kształtowanie tożsamości narodowej. „Mazurek Dąbrowskiego”- słuchanie i utrwalanie hymnu Polski jako symbolu narodowego. „Znam mój kraj”- zabawa dydaktyczna; rozwijanie zainteresowania krajem w którym mieszkamy. „Mapa Polski”- puzzle.

 

30.04 (wtorek) „Symbole narodowe”

„Barwy ojczyste”- zapoznanie z wierszem Cz. Janczarskiego; zapoznanie się z symbolami narodowymi, rozumienie słowa flaga i godło. „Stolica Polski”- zabawa dydaktyczna, używanie nazwy „Warszawa”. „Wars i Sawa”- słuchanie legendy W. Chotomskiej. Prace plastyczne- wykonywanie flag Polski według wzoru.